י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
"מחיר כבד"

דיבורים על תרגיל צבאי בין ארה"ב לישראל; באיראן מאיימים

באיראן מאיימים בעקבות דיבורים על תרגיל צבאי משותף בין כוחות ישראלים ואמריקאים. אתר איראני ציטט גורם צבאי בכיר המאיים בירי טילים, במקרה ואתר הגרעין יותקף

דיבורים על תרגיל צבאי בין ארה"ב לישראל; באיראן מאיימים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אתר אינטרנט איראני ציטט גורם צבאי בכיר המאיים בירי טילים, אם ארה"ב וישראל יתקפו את אתרי הגרעין של איראן. האיום מגיע לאחר שארה"ב וישראל הודיעו בסוף השבוע האחרון, כי הם שוקלים תרגילים צבאיים משותפים כדי להתכונן לפעולה נגד איראן אם המשא ומתן הנוכחי על הגרעין ייכשל, ומנהיגים פוליטיים יחליטו לפעול כדי למנוע מטהראן להשיג נשק גרעיני.

אתר נור ניוז המקורב למועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, פרסם בשבת ציטוט מגורם צבאי שאמר כי "מפקדים איראנים ינצלו מתקפה כהזדמנות לבחון את הטילים שלהם על מטרות אמיתיות, כדי לגרום למחיר כבד מתוקפים שיפרו את שטח הרפובליקה האסלאמית".

הפקיד הצבאי הזכיר גם את מתקפת הטילים הבליסטיים ב-8 בינואר 2020 על בסיס עין אל אסד בעיראק, שם היו מאות חיילי ארה"ב ואת זעזוע המוח שקיבלו יותר ממאה חיילי ארה"ב. הוא אמר שהוא לא מאמין שהחיילים האלה יהיו מוכנים לתקוף את איראן. גורמים ישראלים שבים ומדגישים כי אם הסכם גרעין חדש לא יחסום את איראן לרכוש נשק גרעיני, ישראל צריכה להבטיח את ביטחונה בכל דרך אפשרית, מבלי לבקש אישור מארה"ב.

כזכור בסוף השבוע האחרון, פורסם כי ארה"ב וישראל ידונו לגבי עריכת תרגילים צבאיים אפשריים לתרחיש של הריסתם מתקני הגרעין של איראן אם הדיפלומטיה תיכשל, ואם מנהיגי מדינותיהם יבקשו זאת, כך אמר פקיד אמריקאי בכיר לסוכנות הידיעות רויטרס.

השיחות המתוכננות של ארה"ב עם שר הביטחון בני גנץ שנמצא בארה"ב, יהיו על מכלול אפשרויות צבאיות כדי להבטיח שאיראן לא תוכל לייצר נשק גרעיני, כך טען גורם רשמי ביום רביעי האחרון לסוכנות הידיעות רויטרס.

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד