י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
כאוס בלבנון

במהלך הלוויה: פצועים בקרב ירי בין אנשי פת"ח לחמאס. צפו

במהלך הלווייתו של חמזה שאהין, איש החמאס שנהרג מהפיצוץ שאירע לפני יומיים בצור, התרחש קרב יריות בין אנשי פת"ח לאנשי חמאס שהוביל לפצועים. צפו

במהלך הלוויה: פצועים בקרב ירי בין אנשי פת"ח לחמאס. צפו
היריות בהלוויה בלבנון צילום: מתוך הסרטון

במחנה הפליטים בורג' א-שמאלי, ליד העיר צור בדרום לבנון, התקיימה היום הלווייתו של חמזה שאהין, איש החמאס שנהרג מהפיצוץ שאירע לפני יומיים. בהלוויה השתתפו בכירים בחמאס. הערוץ הלבנוני א-נשרה מדווח על שמונה פצועים כתוצאה מתקרית ירי בין אנשי חמאס לאנשי פתח במהלך הלווייתו. בכלי תקשורת פלסטיניים פורסם תיעוד מהירי.

אתמול פרסם ארגון חמאס הודעה שמבכה את מותו של חמזה שאהין, פעיל ארגון הטרור. בהודעת חמאס שהתפרסמה נמסר, כי שאהין מת במהלך "משימת ג'יהאד אחרי שהקדיש את עצמו להגנה על אדמתנו, ירושלים שלנו ואתרינו הקדושים".

כזכור פיצוץ עז התרחש בשבת בבוקר במחנה הפליטים הפלסטיני בעיר צור שבדרום לבנון, כתוצאה משריפה שפרצה באזור ואשר התפשטה למחסן נשק שהוסתר במרתפיו של מסגד במחנה הפליטים בורג' א-שמאלי. לפחות 12 בני אדם נפצעו. גורם בחמאס אמר לעיתון הלבנוני "אל- אחבאר", המזוהה עם ציר ההתנגדות נגד ישראל, כי התחמושת נועדה לצורכי הגנה, והודה כי במחסן שהתפוצץ הייתה תחמושת של חמאס. כאמור, אותו מחסן נשק הוסתר במרתפיו של מסגד במחנה הפליטים בורג' א-שמאלי. המסגד, יחד עם מבנה מגורים וחנות סמוכים, הוחרבו בפיצוץ העז.

רשת "אל-ערביה" דיווחה מפי עדי ראייה כי המחסן של חמאס שהתפוצץ הכיל רקטות ופצצות. לפי דיווח בלבנון, השריפה החלה במתקן לאחסון דלק, ומשם האש עברה לאותו מסגד שבקומת המרתף שלו אוחסנו אמצעי הלחימה של חמאס. פיצוצי משנה נשמעו גם מספר דקות אחרי שהאש פרצה במקום. צבא לבנון כיתר את האזור הסמוך לאתר שבו התרחש הפיצוץ ומנע כניסה ויציאה. הרשויות בלבנון פתחו בחקירת האירוע.

לבנון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד