י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"אין שבת ואין יו"ט"

סערה באנטוורפן: העסקנים החרדים פוטרו מבית האבות

סערה סביב מושב הזקנים באנטוורפן: לאחר שהמקום נמכר לחברה בלגית, הדיירים החרדים סובלים מהתנכלות והעסקנים שדאגו לצרכי הדת פוטרו מהמקום על ידי ההנהלה החדשה

סערה באנטוורפן: העסקנים החרדים פוטרו מבית האבות
חרדים באנטוורפן צילום: דוד כהן, פלאש 90

אנטוורפן החרדית סוערת: עסקנים חרדים שפעלו למען רווחת בני הקהילה המבוגרים המתגוררים במושב הזקנים באנטוורפן - קיבלו מכתבי פיטורין, מהנהלת המוסד.

גורמים בקהילה היהודית ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' סיפרו כי מדובר בהתנכלות ממושכת לחרדים המתגוררים במקום, וזאת, בניגוד להסכם של הנהלת מושב הזקנים עם הארגון היהודי 'צענטראלע'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מושב הזקנים באנטוורפן נמכר לפני כשנה על ידי עסקני הארגון היהודי ''צענטראלע' לחברת 'CAREION', חברה הקונה כיום הרבה מוסדות דומים ברחבי בלגיה.

לטענת גורמים בקהילה היהודית, לפני המכירה הבטיחו עסקני ה'צענטראלע', באספה מיוחדת עם קרובי דיירי המושב זקנים, כי לפי ההסכם שסגרו עם 'CAREION', כל הנוגע לענייני יהדות עדיין יתנהג על ידי ה'צענטראלע'.

לטענתם, "כעת אין שבת ואין יום טוב, אין תפילות ואין הדלקת נרות שבת וחנוכה, ובקושי אפשרו קריאת מגילה בפורים. נמצאים במושב זקנים יהודים יקרים שהקפידו כל ימי חייהם על כשרות המאכלים ואף מסרו נפשם על זה, ועכשיו בערוב ימיהם אין להם שום ביטחון על זה".

קרוביהם של דיירי מושב הזקנים פרסמו קריאה לתושבי העיר, בה טענו כי "כעת, בתקופת החגאות, הציבו בכניסה 'אילן יפה'... לא רחוק מהמזוזה, ה’ ירחם! אנא! בבקשה מכם תושבי עירנו ותומכי ה'צענטראלע', מי שיש בידו להשפיע בזה העניין לטובה, יעשה נא מה שביכולתו, כי 'איככה אוכל וראיתי באבדן מולדתי'".

אנטוורפן החסידית בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד