ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
לעולם לא מאוחר

הגשימה חלום ילדות: אישה למדה לקרוא בגיל 104

אישה הודית, בת למשפחה ענייה, הגשימה חלום ילדות ישן ולמדה לקרוא ולכתוב בגיל 104 | בכיתתה, למד תלמיד נוסף, צעיר ב-20 שנה, בן 84 בלבד | וגם: מה חושבת המורה על התלמידה החרוצה 

הגשימה חלום ילדות: אישה למדה לקרוא בגיל 104
כתיבה צילום: pixabay

אישה מקראלה שבהודו, שנולדה למשפחה ענייה בכפר ת'ירובנצ'ור, תמיד רצתה ללמוד לקרוא, אך ללא הצלחה, בשל חוסר בית ספר לבנות לפני כ-100 שנה. אבל עכשיו, בנוסף למטלות היומיומיות שלה, שכוללות בישול, קוטייאמה היא גם מחכה לשליח העיתון שיביא את העיתון המקומי, כדי שתוכל לקרוא את החדשות.

"באתי מקהילה נחשלת של קראלה ונולדתי בעיצומו של העוני, חינוך לנשים לא היה מתקבל על הדעת באותה תקופה", אמרה קוטייאמה ל"גרדיאן" הבריטי. "אפילו בנים הפסיקו את לימודיהם בגיל תשע. ההורים שלי היו פועלים חקלאיים חסרי קרקע משלהם".

במהלך ילדותה היא בישלה, כיבסה שמלות, ודאגה לצריף עבור 11 אחיה. היא נישאה בגיל 16, ונולדו לה חמישה ילדים. למשפחה הייתה חנות קטנה, שבה מכרו צמחי מרפא. והיא המשיכה להעביר את ימיה בבישול ובעבודות בית. קוטייאמה אמרה שהיא היתה מאושרת בבית, אבל משהו תמיד הפריע לה.

היא רצתה ללמוד לקרוא כדי שתוכל להתעדכן בעולם - או לפחות לכתוב את השם והכתובת שלה. "תמיד הייתי סקרנית לגבי מה שקורה ברחבי העולם", אמרה. "בהרבה הזדמנויות הציק לי על חוסר היכולת שלי לקרוא עיתונים ונהגתי להתחנן בפני הצעירים בבית לקרוא לי עיתונים. בנוסף, תמיד רציתי לכתוב את השם והכתובת שלי".

קוטייאמה החלה ללמוד עם שכנתה המורה, למעט מעט מאוד בעיות ראייה ושמיעה, המורה סיפרה ל'גארדיאן' כי היא הייתה תלמידה מושלמת, לפעמים היא היתה שובבה, "אך תמיד יש לה את ספר הלימוד, המחברות והעטים שלה מוכנים לפני שאני מגיעה לביתה". התלמיד הנוסף של המורה, קרוב לגילה של קוטייאמה, רק בן 84.

קוטייאמה למדה במשך חודשים בערבים, ולבסוף ניגשה לבחינה הראשית של מדינת קראלה בחודש שעבר, האישה המבוגרת ביותר שעברה אותה אי פעם. הציונים שלה היו בשמיים: 89 אחוז בקריאה, ו-100 אחוז במתמטיקה.

"הגיל אינו מחסום לידע. עם מירב הכבוד והאהבה, אני מאחל לקוטייאמה ולכל שאר הלומדים החדשים את הטוב ביותר", צייץ שר החינוך במדינה על תוצאותיה. היא עדיין תצטרך לכתוב עבודות באנגלית וללמוד עוד מתמטיקה. "אני לא חושבת שאנגלית היא זרה ואגוז קשה לפיצוח," אמרה קוטייאמה. "אנסה להשיג 100 אחוז ציונים לכל העבודות".

המורה שלה אמרה שקוטייאמה עדיין לוקחת ממנה שיעורים מדי יום ומסרבת לתת לבני משפחה אחרים להשתלט על מטלות הבית שלה.

קריאה הודו חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד