י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
לא מוותרים

מאבק נגד חברת יוניליוור העולמית שהטילה חרם על יהודה ושומרון

יושבת ראש מועצת המנהלים של בן אנד ג'ריס העולמית חברת בת של יוניליוור, מועמדת לתואר 'האנטישמית של 2021', לצד זמרת בריטית אנטישמית דואה ליפה, וחברת הקונגרס האמריקנית מרג'ורי טיילור גרין

מאבק נגד חברת יוניליוור העולמית שהטילה חרם על יהודה ושומרון
בן אנד ג'ריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות החרם על ישראל, אנוראדה מיטל, יושבת ראש מועצת המנהלים של בן אנד ג'ריס העולמית חברת בת של יוניליוור, מועמדת לתואר 'האנטישמית של 2021' לצד זמרת בריטית אנטישמית דואה ליפה, וחברת הקונגרס האמריקנית מרג'ורי טיילור גרין.

מיטל מועמדת לתואר בעקבות החרם שהכריזה החברה העולמית על ההתנחלויות. מי שעומד מאחורי התחרות, הוא ארגון "עצרו את האנטישמיות" (StopAntisemitism.org). ההכרזה על "הזוכה" יתפרסם ב-27 בדצמבר, לאחר תום ההצבעה המקוונת.

כזכור, בחודש יולי האחרון הודיעה חברת בן אנד ג'ריס העולמית, לאבי זינגר, הזכיין הישראלי אשר פועל באופן עצמאי בישראל, כי עליו להפסיק למכור את מוצרי החברה ביהודה ושומרון. זינגר הודיע כי הוא איננו נכנע לדרישת החברה וכי הוא ימשיך למכור בכל חלקי ישראל ולהעסיק כ-170 עובדים ישראלים במפעל בדרום.

זינגר, שכבר 36 שנה מייצר באופן עצמאי בישראל, מנהל בימים אלו מאבק עיקש כנגד יוניליוור העולמית – חברת האם שרכשה את בן אנד ג'ריס. לטענתו, לא יתכן שחברה כמו יוניליוור תמשיך למכור מוצרים שונים בהתנחלויות אך מצד שני תסיים את הזיכיון שלו בגלל מכירה של גלידות ביהודה ושומרון.

בחודשים האחרונים המאבק הבינלאומי ביוניליוור עולה שלב כאשר מדינות רבות בארה"ב הודיעו על משיכת השקעות וקרנות פנסיה ובעקבות כך מניית יוניליוור צנחה מאז יולי האחרון ב-13%. כמו כן, יוניליוור שעוברת על החוק ב-33 מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם עסקי על ישראל, נתונה כעת בלחץ עצום מצד אותן מדינות שמאיימות לאסור השקעות ביוניליוור העולמית בעקבות החרם.

יונילוור חברה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד