י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"בית חלוץ הנעל"

אלפים נהרו למעמד 'חליצה' נדיר בבורו פארק

אלפי אברכים ותושבי שכונת בורו פארק בברוקלין, נהרו בסוף השבוע לטקס 'חליצה' נדיר, לאלמנה שנותרה ללא זרע של קיימא | מעמד החליצה נערך בהשתתפות חברי בית הדין, בבית המדרש של קארלסבורג | 'בחדרי חרדים' עם תיעוד ענק ונדיר מהמעמד, שלב אחר שלב | "ככה ייעשה"

אלפים נהרו למעמד 'חליצה' נדיר בבורו פארק
טקס חליצה נדיר בבורו פארק צילום: אייזיק י . - בורו פארק 24

בהיכל בית המדרש 'תלמוד להוראה - קארלסבורג', בשכונת בורו פארק בברוקלין, נערך בסוף השבוע מעמד נדיר של 'חליצה' לאלמנה שבעלה נפטר ולא הותיר אחריו זרע של קיימא.

מעמד החליצה נערך ברוב עם, בהשתתפות אלפים רבים שנהרו לחזות במצווה הנדירה, כפי שכתוב שהנשמה של הבעל יורדת מעלמא דקשוט לשמוע את הזעקות, ונקרא שמו בישראל "בית חלוץ הנעל" לאחר שיורקת בפניו. 

בראש ההרכב ישב הגאון רבי משה ראטה גאב"ד קארלסבורג, ממשיך דרכו של אביו הפוסק הנודע רבי יחזקאל זצ"ל, לצד דיינים וזקנים שדנו בטקס וניהלו אותו מול האח של הבעל והאלמנה. 

מעמד חליצה בבורו פארק. צילום: אתר בורו פארק 24

כידוע, מדובר בטקס היריקה וחליצת הנעל עם הרצועות המיוחדות ומפאת הנדירות בו הוא מתקיים, הוא נחשב למעמד מרטיט שראוי לכל בן תורה להיות נוכח בו ולחזות בדבר. לאחר החליצה, האישה מותרת להינשא לכל אדם למעט כהן. 

בחודש אלול האחרון, נערך מעמד חליצה בירושלים, בפני חברי בד"צ העדה החרדית וזקני 'העדה' לאחת מאלמנות אסון מירון, המעמד נערך ללא השתתפות קהל כלל וכלל, בכדי לכבד את המשפחות ובסך הכל השתתפו בו 14 איש בלבד.

'בחדרי חרדים' באדיבות אתר 'בורו פארק 24' מגישים את התמונות ותיעוד וידאו נדיר מהמעמד שכבש את בורו פארק החרדית. 

בורו פארק חליצה קארלסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד