י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הלוויה מצמררת וקורעת לב

הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד הובא למנוחת עולמים: "זו הצוואה"

הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי בחומש, הובא למנוחות. אביו ספד לו: "זו הצוואה של יהודה - שיפסיקו להציק לכל הצדיקים שבמסירות נפש ממש לומדים בחומש". ח"כ ניר ברקת בהלוויה: "המטרה שלנו היא להביא 2 מיליון יהודים להתיישבות" • תיעוד מצמרר

הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד הובא למנוחת עולמים: "זו הצוואה"
הלוויה בהר המנוחות צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בתום מסע הלוויה ארוך, המוני ומכובד הובא הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד, למנוחת עולמים בהר המנוחות בירושלים. מאות בני אדם הגיעו הבוקר (שישי) ללוותו בדרכו האחרונה את יהודה הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי אמש סמוך לשבי שומרון. ההלוויה החלה במאחז חומש, סמוך לישיבה ממנה יצאו אתמול בערב שלושת נוסעי הרכב שנקלע למארב מחבלים, והמשיך להר המנוחות בירושלים.

אביו של יהודה הי"ד: זו הצוואה שיהודה לא כתב

הרב מרדכי דימנטמן, אביו של הנרצח יהודה הי"ד, אמר בהספד כי "יהודה נרצח כשחזר מלימוד תורה בחומש. וזו צוואתו - שיפסיקו להציק לצדיקים שבמסירות נפש ממש לומדים בחומש".

"12 אנחנו אחים, האחד איננו, והקטון, יהודה בן הזקונים האהוב שלנו איננו. יהודה מאיר פנים, שמח ומשמח. יהודה אתה יודך אחיך. גור אריה יהודה. טרוף טורף יהודה. יהודה שהיה משמח את כולנו, את הדור הצעיר, האחיינים", אמר אביו של יהודה הי"ד.

"אהבת התורה שלו, הקים כולל ערב בשבי שומרון. תמיד היה עם גמרות. אנחנו רוצים להודות לקב"ה על 25 שנות חייו של יהודה ולהודות לאתיה אישתו הצדקת שהיו לו איתה חיים מאושרים. אנחנו לא יודעים איך נוכל להכיל את האסון שנפל עלינו".

"ונסיים בצוואה שלא כתב", אמר האב, "יהודה נרצח כשחזר מלימוד תורה בא"י הקדושה, בחומש. וזו צוואתו - אמרתי אתמול לאנשים שניחמו אותנו מהצבא, שזו הצוואה של יהודה- שיפסיקו להציק לכל הצדיקים שבמסירות נפש ממש לומדים בחומש".

אחיו של יהודה הי"ד: בנט, חזור בתשובה

שלומי, אחיו של יהודה הי"ד, אמר בדברי ההספד על אחיו: "אני קורא לראש הממשלה שחלקנו במשפחה הקרובה הצביעו לו, חזור בתשובה".

"בשבתות והוא ואתיה עלו לכאן, גרו בפחונים, והכל עשו מתוך שמחה ולא מתוך כעס. אבל הבעיה היותר קשה שלנו זה לא האויבים המסתובבים כאן מסביב, אלא שלעם ישראל יש חולשה, וזה הכי כואב, שחלק מהממשלות תקעו כאן את הגלגלים".

"אני קורא לראש הממשלה שחלקנו במשפחה הקרובה הצביעו לו, חזור בתשובה, חזור למה שאתה אמרת לא לפני הרבה זמן, ומי יודע אם לא לעת הזאת הגעת למלכות, חדש את הישוב בחומש לא רק את הישיבה, ההריסות כאן זה כתם שחור למדינת ישראל, הערבים כאן מסביב צוהלים ושמחים לראות איך אנחנו מושפלים, במיוחד ע"י לצערנו הגדול, בג"צ ועוד אנשים משונאי ישראל עוזרים להם במאבק הזה, אנא הרם קרן ישראל עמך, הקב"ה שדמו של יהודה לא יהיה לחינם, אנחנו דורשים ואנחנו נהיה כאן ואנחנו נסכן את נפשנו, ומדינת ישראל תדאגו שאנחנו כאן נחיה לבטח ולשלווה, ארצנו היא ולא ניתן אותה לאחר. בע"ה ה' יקום דמו", אמר שלומי.

ניר ברקת: נביא 2 מיליון יהודים להתיישבות

בכיר הליכוד, ח"כ ניר ברקת, ספד ליהודה: "על הזכות שלנו על ארץ ישראל נגן בחירוף נפש המטרה של הטרוריסטים היא לגרש אותנו, התשובה שלנו צריכה להיות נחרצת - יותר התיישבות ויד ברזל מול הערבים הטרוריסטים. המטרה שלנו היא להביא 2 מיליון יהודים להתיישבות. אנחנו ניישב את ארץ ישראל בכל מקום".

יוסי דגן ליהודה הי"ד: תמיד תהיה פה איתנו

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד ליהודה וקרא לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון: "יהודה האהוב, אחינו היקר, אחינו הקדוש, איש אמיץ בתוך ים סוער, נושא הדגל. אדם יקר, עם חיוך תמידי של אהבת ישראל טהורה, תלמיד חכם אמיתי, אידאליסט. נשמתך פה איתנו עכשיו ותמיד תהיה פה איתנו. איך נקטפת מאיתנו ביד כה אכזרית וזדונית רק כי אתה יהודי שחי בארצו?".

"אתמול בלילה גדע מרצח שפל, אוייב שרוצה לראות אותנו נכחדים לא רק מכאן - מחומש שבצפון השומרון, אלא נכחדים מעל האדמה", הוסיף ראש המועצה, "אתמול בלילה קטף האוייב הברברי את נשמתך והותיר את כולנו כואבים, המומים ממשלת ישראל - האחריות עליכם! אתם אחראים לבטחון כל אזרחי המדינה - אלה שבחרו בכם ואלה שלא".

ראש המועצה הוסיף בהספדו: "יהודה לא מת ממחלה, הוא לא נפטר מסרטן. הוא נרצח רק כי הוא יהודי! דם יהודי לא יכול להמשיך להיות הפקר! עד מתי?? אנחנו עומדים כאן, כואבים, בוכים. אבל אנחנו לא נשברים. אנחנו יחד נתקע יתד, ניתן תשובה ניצחת לטרור שרוצה לעקור אותנו מכאן".

הפיגוע הרצחני

כזכור, יהודה דימנטמן ז"ל, בן 25, נרצח ע"י מחבלים שארבו לרכב שבו נסע בין שבי שומרון למאחז חומש. בפיגוע נפצעו שני חבריו באורח בינוני וקל. דימנטמן, נשוי ואב לילד, התגורר בהתנחלות שבי שומרון ותלמיד ישיבת חומש שבשומרון. מוקדם יותר אתמול הגיעו צוותי החרום של המועצה האזורית שומרון, יחד עם ראש המועצה יוסי דגן והודיעו לאלמנת הנרצח את הבשורה הקשה.

לפי עדותם של הנוסעים ברכב, הם עשו את דרכם בנסיעה מה'כולל' בחומש, כשלפתע נפתחה לעברם אש חיה. הקליעים פגעו ברכבם ופצעו את שלושת הנוסעים. מותו של יהודה, שנפצע אנושות, נקבע בעת שפונה לבית החולים בלינסון. מצבם של שני חברם מוגדר יציב.

 

 

 

 

 

 

יהודה דימנטמן פיגוע ירי חומש הר המנוחות מסע הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד