י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתיחות בין הטרוריסטים

מדוע סירב נסראללה לפגוש את מנהיג חמאס

מתיחות בין חיזבאללה לחמאס. חסן נסראללה, סירב להיפגש עם ח'אלד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל, שמבקר בימים אלה בלבנון במסגרת הניסיונות של חמאס להרגיע את הרוחות במחנות הפליטים הפלסטיניים לאחר הפיצוץ הקטלני

מדוע סירב נסראללה לפגוש את מנהיג חמאס
חאלד משעל ואיסמעיל הנייה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, סירב להיפגש עם מנהיג ארגון חמאס בחו"ל, ח'אלד משעל שמבקר בימים אלה בלבנון במסגרת הניסיונות של חמאס להרגיע את הרוחות במחנות הפליטים הפלסטיניים אחרי הפיצוץ במחסן הנשק של הארגון במחנה הפליטים בורג' א-שמאלי בדרום המדינה. כך מדווח העיתון הבינערבי 'ראי אל-יום'. 

לפני שבוע אירע פיצוץ קטלני במחנה פליטים פלסטיני בלבנון, הפיצוץ מקורו ממחסן של חמאס, מהלך שהביא לחילופי אש בהלוויה של איש הארגון שנהרג כתוצאה מפיצוץ מחסן הנשק.

גורמים מהימנים המקורבים להנהגת חיזבאללה אמרו לעיתון כי חאלד משעל ביקש להיפגש עם נסראללה, באמצעות בכירי חמאס בביירות, אך הוא נתקבל בסירוב. לפי הדיווח, בחיזבאללה לא הסכימו שאף אחד מאנשי הארגון ייפגשו עם משעל או עם המשלחת שמתלווה אליו. כך דווח ב'כאן חדשות'.

גורם בכיר בחיזבאללה הסביר בשיחה עם העיתון כי היחסים בין חמאס לחיזבאללה חזרו לטבעם רק אחרי שמשעל פינה את מקומו מהתפקיד של מנהיג חמאס לטובת איסמאעיל הנייה. בעיתון הזכירו כי משעל תמך בהתקוממות נגד משטר אסד בסוריה והוביל את העזיבה של חמאס מדמשק לקטר בתחילת ההתקוממות נגדו. יש לציין שבשנים האחרונות מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, קיים פגישות עם מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה וגם עם סגנו, סאלח אל-עארורי.

בתוך כך, משלחת של בכירי חמאס בראשות מנהיג הארגון בחו"ל, ח'אלד משעל, נפגשה בלבנון עם מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, כך מוסרים מקורות פלסטיניים. השניים, כך נמסר, הסכימו על הצורך להגביר את "פעולות ההתנגדות" בגדה המערבית ולהסתמך על פעולות מעין אלה בכל הקשור למאבק הפלסטיני.

פגישה זו בין משעל לנח'אלה, המקורב לאיראן, באה על רקע סירובו של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, להיפגש עם מנהיג חמאס בחו"ל.

חמאס חאלד משעל חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד