י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שלב אחר שלב

ניצול הפיגוע משחזר: "נתתי לה אגרוף לפנים, הפלתי אותה" • צפו

שעות לאחר שניצל מפיגוע דקירה אכזרי בצאתו עם בנו ממערת המכפלה, משחזר הניצול, כיצד חווה לפתע פגיעה בפניו ואיך גילה בעצם שמחבלת ערבייה ניצבת לפניו עם סכין שלופה "פתאום אני מרגיש מכה בסנטר ובהתחלה חשבתי שקיבלתי אגרוף. היא כנראה ניסתה לשסף לי את הגרון" • צפו

ניצול הפיגוע משחזר: "נתתי לה אגרוף לפנים, הפלתי אותה" • צפו
איתמר לשם/זירת הפיגוע צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

איתמר לשם, תושב קרית ארבע, בשנות השלושים לחייו, נפצע באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש בשבת בבוקר סמוך למערת המכפלה. הוא נאבק במחבלת במשך מספר דקות עד שנעצרה על ידי לוחמי משמר הגבול.

במוצאי השבת שחזר לשם את אשר אירע. וכך הוא מספר: "חזרתי עם הבן שלי מהמערה, אני הייתי עסוק בלהראות לו משהו מצד שמאל של הכביש. פתאום אני מרגיש מכה בסנטר ובהתחלה חשבתי שקיבלתי אגרוף. אני מסתכל אני רואה ערבייה שתפסה לי את הראש ותקעה לי... היא כנראה ניסתה לשסף לי את הגרון... אבל הסכין נתקעה".

איתמר ממשיך ומספר את רגעי האימה: "תפסתי לה את היד, עיקמתי לה את היד, הובלתי אותה ככה כשהיד מאחורי הגב עם הסכין. אני צועק למג"ב יש כאן מחבלת עם סכין ואז הובלתי אותה נתתי לה אגרוף לפנים הפלתי אותה, לקחתי לה את הסכין. מג"ב דרכו את הנשק והם לא הצליחו לירות כי היינו קרובים אחד לשני".

לסיכום אומר הניצול: "למעשה הייתי בלי נשק אבל ברוך השם שנתן לי את הכוח להגיב כמו שצריך. היא בסך הכל קיבלה ממני אגרוף לפנים וזהו. מג"ב הרחיקו את האנשים לא עשו לה כלום ולא אזקו אותה ולא השגיחו עליה כל כך. אותי לקחו לניידת בהתחלה חובש של מג"ב טיפל בי ואחר כך עברתי לאמבולנס אזרחי שהגיע. והמחבלת שכבה כל הזמן אולי חצי שעה, לא בדקו אותה ולצערי גם לא אזקו אותה".  

כזכור, הפיגוע התרחש מעט לפני השעה 11:00, אז הגיעה המחבלת ודקרה אזרח בסמוך לכניסה למערת המכפלה. כתוצאה מהדקירה, האזרח, תושב קרית ארבע, נפצע באורח קל.

במשטרה ציינו כי האזרח נאבק עם המחבלת תוך שלוחמי משמר הגבול הפועלים באזור הגיעו למקום וביצוע נוהל מעצר, שלא כלל ירי. המחבלת, בת 65, תושבת אידנא, הועברה לחקירת גורמי הביטחון.

ממד"א נמסר כי בשעה 10:47 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על ניסיון דקירה בחסם רות בחברון, סמוך למערת המכפלה. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לאזרח בן 38 במצב קל בהכרה מלאה", נמסר.

פיגוע דקירה פיגוע קרית ארבע מחבלת ערביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד