י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התנגדות בבתי הספר

פייזר ממליצה לעצור את חיסון בני השנתיים עד 5

על אף רצון חלק מההורים לחסן את ילדיהם בני השנתיים ומעלה נגד הנגיף - נראה כי האופציה מתרחקת כעת בשל דיווח של 'פייזר' על תוצאות שליליות של פיתוח החיסון המותאם לקבוצת גיל זו | בתוך כך, יוצאים בארגון הנהגת ההורים הארצית בקריאה לגורמים השונים שלא לחסן באופן גורף בבתי הספר - אלא לאחר אישור של רוב ההורים בכל בית ספר

פייזר ממליצה לעצור את חיסון בני השנתיים עד 5
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחברת התרופות האמריקנית 'פייזר' עמלו בתקופה האחרונה על יצירת חיסון מותאם לקבוצת הגיל 2 עד 5 - במטרה להגדיל כמה שיותר את מספר המחוסנים מול נגיף הקורונה - כחלק מניסיון כולל להתגבר עליו ולחזור לשגרה מלאה במדינות העולם. 

אך למרות התקוות בתחילת המחקר - לעת עתה מסתמן, כי ניסיון הורדת המינון של החיסון המותאם ל-3 מיקרוגרם לעומת 30 בקרב הבוגרים, במטרה להפחית את תופעות הלוואי - לא השיג את התוצאות הרצויות כאשר המערכת החיסונית של גילאים אלו (2 עד 5) לא הראתה סדיו מול הנגיף לאחר קבלת החיסון המותאם. 

בפייזר העריכו אמש כי בשל התוצאות השליליות במחקר - צפויה מגפת הקורונה להישאר עמנו עד שנת 2024 - אז משערים בפייזר, יוסר החשש מפני התפשטותו וניתן יהיה להמשיך בשגרה לצידו. 

בתוך כך, בארגון הנהגת ההורים הארצית, המתיימר לייצג את הורי ישראל, פונים בקריאה למשרד הבריאות ולגורמי החינוך בבקשה לבצע חיסונים במוסדות החינוך רק לאחר הסכמת רוב הורי התלמידים. 

לטענת הארגון - יש לאפשר אלטרנטיבות חיסונים במרפאות ובמקומות המיועדים לכך. "אנו מתנגדים לביצוע חיסוני ילדים באופן גורף בכל בתי הספר, אלא בהסכמת ההורים לפני תחילת כל ביצוע חיסון ולפני הגעת צוות חיסונים לבתי הספר", מסרו. 

עוד הוסיפו בארגון כי "לצערנו, החלטה גורפת על חיסונים בבתי הספר מורידה את תחושת החוסן הריגשי המורכבת במילא כידוע לכל הגורמים, ובמקום לעודד חוסן באוכלוסיות בתי הספר ע״י איחוד הקהילה, מייצרת מתח מיותר בין כל הגורמים". 

לסיום טענו בתוקף בארגון הנהגת ההורים הארצית כי "אסור לקיים מבצע חיסונים שכזה ללא הסכמת רוב ההורים" וכי "אין לזה מנדט וזה גם לא נכון מבחינה מוסרית". 

 

חיסון לקורונה חיסון ילדים חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד