י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניסיון ההשתקה כשל

יאיר לפיד נגד 'ימינה': "אנחנו לא נוותר על מתווה הכותל" • צפו

מתחזקת ההערכה כי ניסיון ההשתקה וההרדמה מצד הממשלה כשל. אחרי השר נחמן שי והח"כ הרפורמי גלעד קריב, גם ראש הממשלה החליפי מצהיר בניגוד לתדרוכים מצד 'ימינה', כי מתווה הכותל יגיע לכדי יישום במהלך הקדנציה • צפו בדבריו

יאיר לפיד נגד 'ימינה': "אנחנו לא נוותר על מתווה הכותל" • צפו
יאיר לפיד/מתן כהנא צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

כמעט שבוע חלף מאז שבכירים ב'ימינה' תדרכו את התקשורת כי יישום מתווה הכותל הוקפא מהחשש שהסיעות החרדיות ירוויחו מכך, ונראה כי מה שהיה כניסיון השתקה כדי להעביר את המהלך בשקט נכשל, לאחר שאמש (מוצאי שבת) גם ראש הממשלה החליפי הבהיר כי המתווה יישום בקרוב.

בכנס עם פעילי 'יש עתיד' אמש, דחה שר החוץ וראש הממשלה החליפי ח"כ יאיר לפיד את הפרסום גם כאן ב'בחדרי חרדים' על הסיכום להקפאת יישום המתווה: "ראיתי שמישהו כתב שהקפאנו את מתווה הכותל, לא הקפאנו את מתווה הכותל. אנחנו דוחפים אותו חזק מאוד". כשהוא מסביר את העיכוב ואומר: "זה ממשלה של שמונה מפלגות ופה הולכים יותר לאט ממה שצריך".

צילום: התנועה המסורתית.

לפיד הזכיר כי "מתווה הכותל בעצם עבר בממשלת נתניהו המפלגות החרדיות חתמו עליו והתחרטו ברגע האחרון", והבהיר את דעתו: "אני מאמין במתווה הזה אנחנו דוחפים על המתווה הזה, אנחנו לא נוותר על המתווה הזה. אבל יש פה הליך - וההליך הוא לפעמים קשה".

עוד בנושא 'מתווה הכותל' ב'בחדרי חרדים'

לדבריו: "יש קמפיין שמנסה להפוך את זה למלחמת דת במדינת ישראל", טען לפיד, כשהוא מתייחס לקמפיין שמוביל מרכז ליב"ה, המוביל את המאבק על קדושת הכותל, לטענתו, "זו לא מלחמת דת. זה זכויות של אנשים. העיקרון אומר שלא יכול להיות שמדינת ישראל תהיה המדינה היחידה בעולם המערבי שבה אין חופש דת להודים דווקא".

לפיד פנה לאחת מפעילות המפלגה המזוהה עם התנועה המסורתית ואמר לה: "היות ואת רוצה ללכת להתפלל בכותל עם בעלך לשיטתך, זה מקובל, גם עלינו, וזו זכותכם המלאה ואנחנו נאבק על זה שזה יקרה". הוא שב והדגיש: "לא תמיד הכל קורה בקצב שאני רוצה", אבל הוא מיהר להסביר את עצמו, "עד היום יש לנו רקורד טוב בלגרום לדברים לקרות".

נזכיר כי בשבוע האחרון פרסמנו ב'בחדרי חרדים' את דבריהם של שר התפוצות נחמן שי וח"כ גלעד קריב שהצהירו כי מתווה הכותל ייושם כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים אליהם מחויבות כל המפלגות המרכיבות את הקואליציה וזאת בניגוד לתדרוכים שיצאו מסביבתו של שר הדתות מתן כהנא כי מתווה הוקפא ולא יקודם בממשלה הנוכחית.

יאיר לפיד מתווה הכותל מפלגת ימינה מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד