י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבל בציונות הדתית

ב.ד.ה. ראש ישיבת קריית-ארבע הלך לעולמו

הרב אליעזר ולדמן, ראש ישיבת ההסדר בישוב קריית-ארבע, וותיקי הרבנים בציונות הדתית, החזיר במהלך צאת השבת את נשמתו לבורא | הלווייתו תצא במהלך הצהריים מבניין הישיבה אל בית הקברות בחברון | רבבות תלמידיו לאורך השנים מבכים מרה את לכתו

ב.ד.ה. ראש ישיבת קריית-ארבע הלך לעולמו
הרב אליעזר ולדמן צילום: ישיבת ניר

לאחר החרפה במצבו הבריאותי בשבועות האחרונים, ראש ישיבת ההסדר 'ניר' שבקריית-ארבע, הגאון הרב אליעזר ולדמן זצ"ל, הלך לעולמו במהלך הלילה (מוצ"ש) והחזיר את נשמתו לבוראה, למגינת בני משפחתו ורבבות תלמידיו.

הרב ולדמן, בין ה-84, ייסד את הישיבה שבקריית-ארבע ועמד בראשה עד לפטירתו והיה ממחדשי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כן היה מתלמידיו של הרב צבי יהודה הכהן קוק, פעל רבות למען הציבור וכיהן אף כחבר כנסת מטעם מפלגת הימין 'התחייה'. 

לאחר עזיבתו את הכנסת המשיך בהרבצת תורה בהיכל ישיבתו והעמיד אלפי תלמידים לתורה וליראת שמים. לצד זאת למד בחברותא הם זקן רבני הציונות הדתית, הגאון הרב חיים דרוקמן יבדלח"ט.

הרב ולדמן זצ"ל אושפז לאחר חג סוכות בעקבות נפילה בביתו במהלך החג, ולאחר שהחלים חזר לישיבה, אך לפני כשבועיים הוא חש ברע ואושפז בבית החולים הדסה עין כרן, עד שבמהלך הלילה כאמור, השיב את נשמתו.

בישיבתו של הרב, שהיה מגדולי הרבנים במגזר הדתי-לאומי, מסרו בצער: "נפלה עטרת ראשנו. מורנו ורבנו, ראש ישיבת ניר קרית ארבע חברון הרב אליעזר ולדמן, ממחדשי ההתיישבות בחברון, וממכונני ההתיישבות בכל רחבי יו"ש, נתעלה לישיבה של מעלה בקדושה ובטהרה בצאת שבת קודש, לסדר 'היאספו ואגידה לכם את אשר יקרא אתכם באחרית הימים'".

באיגוד ישיבות ההסדר הביעו צער על לכתו ומסרו: "יחד עם כל עם ישראל אנו כואבים את פטירתו של מורינו הרב אליעזר ולדמן. קרוב ליובל שנים עמד הרב זצ"ל בראשות הישיבה והיה מורה דרך ואב רוחני לתלמידיו יחד עם היותו שליח ציבור נאמן שפעל ועמל למען תחיית עם ישראל בארץ הקודש. אנו שולחים ברכת ניחומים לכל בני ביתו ולתלמידיו הרבים".

ארגון 'רבני תורת הארץ הטובה', שמאגד את בכירי הרבנים בציונות הדתית, שבו היה חבר גם הרב ולדמן, ספדו: "זוהי אבידת ענק לעם ישראל! הרב היה אוהב עם ישראל, מגדולי מרביצי התורה, מסור לארץ ישראל, ממייסדי ההתיישבות בעיר האבות ומגדולי מפיצי תורת ארץ ישראל ותורת הרב קוק".

הלוויתו תצא היום בשעה 12:00 וחצי מבניין הישיבה בקרית ארבע, אותה כאמור ייסד, אל בית העלמין הוותיק שבחברון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קרית ארבע ראש ישיבה הציונות הדתית הרב אליעזר ולדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד