י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקהילה דורשת חקירה

מזעזע: שאול ז"ל נמצא כפות ללא רוח חיים בחדר האמבטיה

הלם וחרדה בקהילה היהודית בבואנוס איירס בעקבות הירצחו של אחד מבני הקהילה בגיל 77. הוא אותר בשישי בחדר האמבטיה כשהוא כפות וללא רוח חיים. במצלמות אבטחה נראו שודדים נכנסים לדירה. בתו ועוזרת הבית גילו את הזוועה לנגד עיניהן והזעיקו את כוחות החירום

מזעזע: שאול ז"ל נמצא כפות ללא רוח חיים בחדר האמבטיה
שאול חילו/זירת הרצח צילום: באדיבות המצלם

הלם וחרדה בקהילה היהודית בבואנוס איירס: שאול חילו, פנסיונר בן 77, נמצא ללא רוח חיים בפאלרמו שבבואנוס איירס - ארגנטינה. למנוח היה בעבר עסק למכירת רהיטים דקורטיביים שהיה ממוקם קרוב לבית שבו התגורר לבדו ושם נמצא מת באופן מסתורי. הקהילה היהודית דורשת מהמשטרה חקירה מיידית.

שאול ז"ל אותר ביום שישי בדירתו ע"י עוזרת הבית ובתו ללא רוח חיים, כשהוא קשור ברגליו, מסתמן כי מדובר בשודדים שקשרו אותו לאחר שנכנסו לשדוד את ביתו. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הוא מת כתוצאה מחנק.

השוטרים נתקלו בחומר אבקה לבנה על רצפת האמבטיה, לדבריהם זה יכול להתאים לאבק של מטף כיבוי שנמצא במקום. ייתכן שהמטף שימש את הקורבן כדי להתגונן. תיאוריה נוספת של חוקרי מחלק הרצח של המשטרה, היא שניתן היה להשתמש באבקת מטף כיבוי אש כדי לכסות את עקבות הרוצחים.

מכריו מספרים על איש אהוב מאוד בתוך הקהילה היהודית, הוא היה חמיו של יהושע עהודאי, מנכ"ל החברה קדישא של הקהילה היהודית בארגנטינה (AMIA).

נשיא ועד הקהילות היהודיות בארגנטינה, הרב אליהו המרה, דרש מהרשויות "לקיים חקירה באופן מיידי וללכוד את האחראים". 

הרב המרה אמר ל'בחדרי חרדים', כי "הקהילה קיבלה את הידיעה בהלם מוחלט, הנרצח הוא אדם מוכר, מה גם שהוא חמיו של מנכ"ל החברה קדישא של הקהילה". לדבריו: "היינו בזירה משעות הצהרים של ערב שבת, ליווינו את המשפחה, ודרשנו מרשויות הביטחון שיזרזו את הליך פינוי הנרצח מזירת הרצח לפני כניסת שבת, מדובר באחת השכונות היוקרתית בבואנוס איירס, זה מקרה מזעזע ונדיר של כניסה ורצח בבית פרטי, אנו דורשים בתוקף מהרשויות למצות את כל האמצעים בכדי להביא לחקירת האירוע ולתפיסת האחראים".

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, הדירה הייתה מאוד מבולגנת, כל המגירות היו פתוחות, לא היו סימני פריצה בדלת הכניסה, במצלמות האבטחה נראה כי השודדים פתחו את הדלת על ידי כרטיס מגנטי ללא בעיה. המשטרה בדקה צילומי אבטחה של הבניין בו התגורר הקורבן ונערכים חיפושים במצלמות נוספות באזור כדי לנסות לאתר את הרוצחים של שאול בן ה-77, שהיה אהוד מאד בקהילה היהודית.

הלוויתו תתקיים היום (ראשון) בארגנטינה, והוא ייטמן בבית העלמין בראסטגי שבבואנוס איירס.

בואנוס אייריס יהודים ארגנטינה חדר אמבטיה שוד אלים שאול חילו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד