ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"סערה אזורית"

איראן תפעיל מצלמות; זו האזהרה הישראלית למעצמות

על רקע שיחות הגרעין המדשדשות, וההסכמה כי מועצת הנגידים של סבא"א לא תתכנס בקרוב, ובתמורה, איראן תתקין ותפעיל מחדש מצלמות מטעם סבא"א במתקן הגרעיני בכרג' - בירושלים תוקפים את הגישה הרכה מצד המערב, ומזהירים מפני "סערה אזורית". גורם ישראלי: "הקהילה הבינ"ל פוחדת להשתמש בחרב". 

איראן תפעיל מצלמות; זו האזהרה הישראלית למעצמות
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

ישראל העבירה אזהרה למעצמות המערב, המנהלות את המשא ומתן עם איראן, כי הקו הרופס שהן מגלות יוביל להתחדשות האלימות במפרץ הערבי ובמזרח התיכון. כך דיווחו אריאל כהנא וארז לין ב'ישראל היום'.

ההערכה בישראל בדבר ההידרדרות במצב הועברה בעקבות ההסכמות המקדמיות שהושגו בסוף השבוע בין איראן לבין המעצמות. בין הצדדים הוסכם על דעת ארה"ב כי מועצת הנגידים של סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) לא תתכנס בקרוב. בתמורה, איראן תתקין ותפעיל מחדש מצלמות מטעם סבא"א במתקן הגרעיני בכרג'. המצלמות המקוריות הושמדו, לדברי איראן, בפיצוץ שאירע בכרג' בקיץ והשבית את הסרכזות המתוחכמות שפעלו בו.

בישראל סבורים כי ההסכמה הבינלאומית לוותר על כינוס מועצת הנגידים של סבא"א, שומטת מידי המעצמות את אחד משני הקלפים האחרונים שנותרו להן. לאיראנים היה חשוב מאוד למנוע את כינוס המועצה, כיוון שהחלטה שלילית שלה עשויה להוביל לגינוי של מועצת הביטחון, ואף לסנקציות חדשות.

יצוין כי מי שאיימה לכנס את מועצת הנגידים של סבא"א היא ארה"ב, בעוד רוסיה היא זו שהשיגה את ההסכם הנקודתי של החזרת המצלמות בתמורה להסרת האיום.

הגרעין האיראני הסכם הגרעין ארה"ב רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד