י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הגיבור שהציל את חבריו

עם מכונית שנוסעת על הג'אנטים בעיקולים מסוכנים וללא בלמים • כך נמלטו הניצולים

נריה פלדמן שמתגורר בשבי שומרון, הציל את חבריו שישבו ברכבו בזמן שהמחבלים פתחו לעברם באש חיה בערבו של יום חמישי. בפיגוע נרצח חברו יהודה דימנטמן הי"ד. פלדמן בקור רוח ובאומץ רב הציל את שאר נוסעי הרכב | כעת הוא משחזר את רגעי האימה וההימלטות מהם

עם מכונית שנוסעת על הג'אנטים בעיקולים מסוכנים וללא בלמים • כך נמלטו הניצולים
זירת הפיגוע צילום: Hillel Maeir/Flash90

נריה פלדמן, מי שנהג ברכב שאליו כוון הפיגוע בחומש שבשומרון, בליל שישי האחרון, משחזר את הרגעים הקשים בהם נמלט מהמקום על הג'אנטים בעיקולים מסוכנים ללא בלמים. "ביציאה מחומש הגענו לצומת שבו חייבים לעצור כדי לפנות שמאלה. עצרתי והתחלתי לגלוש לכביש כדי לראות שאני יכול להשתלב, כשלפתע שמעתי 'בום, בום, בום' וקלטתי בזווית העין פלאשים כאלה. בשבריר שנייה ניסיתי להבין מה זה יכול להיות, בקת"בים, זיקוקים או אבנים, ואז שמעתי פגיעות בכל מיני דברים במכונית והבנתי זה ירי". כך בראיון לאלישע בן קימון ב'ידיעות אחרונות'.



עוד הוא מספר: "באותו רגע, כדי לצאת מטווח הירי, פשוט פרצתי לצומת. תוך כדי שמעתי צרור יריות. הבנתי שזה פיגוע. היינו ארבעה במכונית. תוך כדי ראיתי שכל הנורות ברכב נדלקות לי. הכל מהבהב. הגלגלים, הברקס הכל. מיד אחרי הצומת יש עיקול. רציתי לבלום ואז גיליתי שאין לי ברקסים. הבלם מגיב לי מאוד חלש, כנראה נפגע מקליע. ברגע שיהודה (שמת מפצעיו) אמר שהוא נפגע, הבנו שהוא נפגע קשה. תוך כדי הנסיעה בעיקולים, כמעט בלי ברקסים, אני רק לוחץ גז, גז, גז ומתמרן עם ההגה. הבנתי שכדור בצוואר זה עניין של חיים ומוות. אין אפשרות אחרת. זה חיים של חבר שלך, אתה לא עושה חשבון, אלא קופץ למים".

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', ברגע זה קיבל פלדמן החלטה משמעותית: הוא שינה את נתיב הנסיעה והחליט לנסוע לשער האחורי של שבי שומרון, מסלול שקצר בחמישה קילומטרים מהדרך המקורית. תוך כדי הנסיעה המטורפת, בקור רוח מדהים, הוא גם התקשר והחל להזעיק את כוחות ההצלה.

עוד בנושא:

"התקשרתי לרבש"ץ של שבי שומרון ואמרתי לו שיפתח את השער האחורי ושהיה פיגוע. ואז בכפר בורקא זרקו עלינו בקת"ב תוך כדי הנסיעה, שלמרבה המזל לא פגע בנו". עוד סיפר, "באזור בורקא כבר הרגשת שאני נוסע על הג'אנטים. המכונית התחילה פשוט לשייט על הכביש בלי אחיזה טובה. ואז 4-3 קילומטרים משבי שומרון יהודה כבר איבד הכרה לגמרי. כולנו צעקנו אליו, ניסינו לשמור עליו חי. אני הייתי גם עם הכוחות בטלפון, כך שכשהגענו לשבי שומרון כבר חיכו לנו כוננים מהיישוב, והם התחילו לטפל ביהודה".

הבוקר פורסם כי כוחות ביטחון לכדו במוצאי שבת את חוליית המבלים שביצעה את הפיגוע הקטלני בצומת חומש, בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל, תושב שבי שומרון. במבצע המעצרים נעצרו שישה, ביניהם שניים שסייעו למחבלים להימלט.

המעצרים התבצעו בכפר סילת אל חארת'יה שבאזור ג'נין. במהלך המבצע עצרו כוחות שב"כ, צה"ל וימ"מ עצרו את ארבעת החשודים בפיגוע הירי. מהשב"כ נמסר כי המחבלים נעצרו בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, צה"ל והימ"מ.

פיגוע ירי יהודה דימנטמן שבי שומרון חומש ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד