י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הצטברו מרכיבי חומרה

נהג בשכרות והפקיר: העונש החמור שהוטל על נהג שדרס למוות

10 שנות מאסר, מאסר על תנאי, 15 שנות פסילת רישיון ופיצוי בסך 70,000 שקלים למשפחת המנוחה. זה העונש שגזר בית המשפט המחוזי מרכז על יונתן חכמון, שדרס למוות את ציפורה גבאי ז"ל בעת שהיה בשכרות

נהג בשכרות והפקיר: העונש החמור שהוטל על נהג שדרס למוות
נהיגה בשכרות. אילוסטרציה צילום: pixabay

בית המשפט המחוזי מרכז גזר עונש של 10 שנות מאסר על יונתן חכמון, בן ה-44, אשר הודה והורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן, בעבירות של המתה בקלות דעת, הפקרה אחר פגיעה, נהיגה בשכרות ואי ציות לאור אדום.

מעשיו של הנאשם הובילו לתאונת דרכים קטלנית בעיר נתניה אשתקד, בה נהרגה הולכת הרגל ציפורה גבאי ז"ל. נוסף על עונש המאסר נגזרו על הנאשם 15 שנות פסילה ופיצוי בסך 70,000 ש"ח למשפחת המנוחה.

מדובר בתאונת דרכים אשר ארעה בחודש מאי 2020, בשעת לילה ברחוב רזיאל בנתניה. על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עו"ד דן כהן מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם נהג ברכב בעודו שיכור, חצה את הצומת במהירות באור אדום כשהוא נוסע ישר מנתיב המיועד לפנייה שמאלה, ופגע במנוחה כשחצתה את הכביש במעבר חציה באור ירוק. מיד לאחר מכן נמלט הנאשם ממקום התאונה, מבלי שהגיש עזרה למנוחה בה פגע, וכאשר נעצר ע"י השוטרים, סרב לבצע בדיקת שכרות.

בטיעוניה הדגישה הפרקליטות את החומרה הרבה שבמעשיו של הנאשם ואת פגיעתם הקשה בערכים חברתיים משמעותיים, ובהם קדושת החיים והצורך בהגנה על שלום הציבור והמשתמשים בדרך. התביעה טענה כי הנאשם הפגין במעשיו זלזול מוחלט בחיי אדם, כאשר הנאשם מבצע עבירה אחר עבירה לאורך כל האירוע.

בית המשפט עמד אף הוא על חומרת הנסיבות אשר הובילו לתאונה הקטלנית: "על אף שלדאבון הלב נתקלים אנו מזה שנים באירועים קשים בכבישי ארצנו, ומאות רבות של משתמשים בדרך קיפחו את חייהם לאורך השנים האחרונות, מעטים המקרים בהם מצטברים זה לזה מרכיבי החומרה שהתגלו במעשיו של הנאשם".

לאור האמור, גזר בית המשפט על הנאשם עונש של 10 שנות מאסר, מאסר על תנאי, 15 שנות פסילת רישיון ופיצוי בסך 70,000 שקלים למשפחת המנוחה.

תאונת דרכים גזר דין נהיגה בשכרות תאונה קטלנית עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד