כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מדוע נבחר דווקא בית חב"ד?

הקלטות סתר של המחבלים ממומבאי נחשפות

המתקפה על בית חב"ד במומבאי לפני 13 שנים לא היתה אקראית, כי אם נבחרה על ידי המחבלים בקפידה כיעד מיוחד בגלל היותו מקום יהודי שיביא להרבה יותר תהודה עבורם. כך עולה משיחות בין המחבלים שנחשפו מאוחר יותר

הקלטות סתר של המחבלים ממומבאי נחשפות
מתנדבי זק"א בבית חב"ד במומבאי צילום: דוברות זק"א

13 שנים אחרי הפיגוע המחריד בבית חב"ד במומבאי שבהודו, נחשפו האזנות סתר טלפוניות של המחבלים שבו הם נשמעים מתכננים את התקיפה בבית חב"ד, שבה נרצחו שישה יהודים, כדי לקבל תהודה גדולה יותר.

מההקלטות שהגיעו לידי העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle עולה, כי בית חב"ד במומבאי, נבחר כיעד מיוחד בגלל היותו מקום יהודי שיביא להרבה יותר תהודה עבורם.

המודיעין ההודי עלה על השיחות בין חברי ארגון הטרור 'לשקאר-א-טייבה' ומנהיגיהם, וגילה כי הם תכננו את הפיגועים ככל הנראה בפקיסטן.

האזנות הסתר שנחשפו על ידי מקור בהודו, מפרטות כיצד המחבלים בחרו יעד יהודי ומקומות נוספים כחלק מתוכנית לפגוע במספר קהילות שונות ולמשוך תשומת לב מירבית מהתקשורת העולמית.

גורמים רשמיים הודים טוענים כי התקיפות קיבלו גיבוי חשאי משירותי הביון הפקיסטניים וכי מעורבים אחרים נותרו חופשיים. פקיסטן מכחישה את הטענות.

ליוצר הסרטים הישראלי אורן רוזנפלד, סיפר מקור בממשלה ההודית על הקלטות הסתר בזמן שעבד על סרט תיעודי על הקהילה היהודית של מומבאי. הוא אמר לעיתון Jewish Chronicle: "יש להם הקלטות מהמחבלים שבהם הם מציינים במפורש את בית חב"ד כמטרה זה היה אחד המטרות ברשימה".

ביולי 2019, נעצר חאפיז מוחמד סעיד, מי שייסד והוביל את ארגון הטרור הפקיסטני האיסלאמי, "לשקאר א-טייבה" והיה אחראי לביצוע סדרת הפיגועים בהודו.

מתקפת הטרור במומבאי החלה בערב ראש חודש כסלו תשס"ח, (26 בנובמבר 2008 למניינם) וארכה כשישים שעות. עשרה מחבלים תקפו בו זמנית עשרה יעדים שונים בדרום העיר מומבאי שבהודו. העשרה היו חמושים ברובים, רימוני יד וחומרי נפץ. באמצעותם רצחו אזרחים, חלקם הם לקחו כבני ערובה ולבסוף הוציאו אותם להורג במיתות משונות. במתקפה המשולבת נרצחו 207 בני אדם ו-694 נפצעו, הן מקומיים והן זרים. כוחות מיוחדים ללוחמה בטרור של הודו הופעלו כנגד המחבלים, לכדו אחד מהם והרגו תשעה.

היעד העיקרי בו התבצרו המחבלים, וריתק את כלל היהודים בעולם, היה בית חב"ד ששכן בבניין בן חמש קומות 'בית נרימאן'. התקשורת הישראלית עקבה בדאגה ודיווחה כל העת לאורך שלושת ימי המתקפה בשל היותו אתר יהודי. במהלך המצור על הבית נמלטה ממנו עוזרת הבית סנדרה סמואל עם בנם של משפחת הולצברג, מוישי, בן השנתיים.

אולם כעבור 60 שעות, הוכרעו המחבלים שבבניין באמצעות חילופי ירי עם הכוחות המיוחדים ההודיים, ושנכנסו פנימה, התגלתה הזוועה. בני הזוג גבי ורבקי הולצברג הי"ד שליחי חב"ד, נמצאו ללא רוח חיים. כך גם שלושה ישראלים נוספים: משגיחי הכשרות הרב בן ציון קרומן מבת ים והרה"צ רבי אריה לייבוש טייטלבאום מירושלים כן יוכבד אורפז הי"ד (מטיילת שהגיעה לבקר את ילדיה ונכדיה שטיילו בהודו).

בנוסף נרצחה גם נורמה רבינוביץ', יהודיה-מקסיקנית שעמדה לעלות לארץ כמה ימים לאחר הפיגוע. אחד האורחים הישראלים ששהה בבניין בזמן פריצת המחבלים אליו, הצליח לברוח מאחד מחלונות הבניין, מיד עם תחילת התופת.

אסון מומבאי בית חב''ד מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד