י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המשפחות נאלצו לצפות

שבעה אנשים הוצאו להורג בצפון קוריאה וזו הסיבה

למען יראו וייראו. לפחות שבעה מקרים של הוצאה להורג בצפון קוריאה בעשור האחרון וכל זאת בגין שמיעת מוזיקה או אסורה או צפייה בסדרת טלוויזיה שהפיקה היריבה מדרום | לעיתים נאלצו המשפחות ותושבי השכונה לצפות בהוצאה להורג 

שבעה אנשים הוצאו להורג בצפון קוריאה וזו הסיבה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגון זכויות אדם דיווח כי צפון קוריאה הוציאה להורג לפחות שבעה בני אדם בעשור האחרון, לאחר שנתפסו צופים בסדרת טלוויזיה או מוזיקה אסורה.

הארגון (TJWG) שבסיסו בדרום קוריאה, ראיין 638 עריקים מצפון קוריאה מאז 2015 במאמץ למפות טוב יותר אתרי הוצאה להורג ומספרים. כך מדווחת רשת 'פוקס ניוז'.

הדו"ח של הקבוצה מפרט מגוון עבירות שדווחו כי בגינן בוצעו עונשי מוות, כולל שבעה מקרים של "צפייה או הפצה של סרטונים דרום קוריאניים", כולל סרטונים של מוזיקה פופולרית מדרום קוריאה, המכונה K-pop. הקבוצה מציינת לפחות מקרה אחד של אדם שהוצא להורג בגין מכירה לא חוקית של תקליטורים ו-USB המכילים סרטים, דרמות וקליפים מדרום קוריאה.

על פי הדיווח, שישה מהמקרים התרחשו בין 2012 ל-2014. הדו"ח טוען כי משפחות המוצאים להורג נאלצו לא פעם לצפות בהוצאה להורג. חלק מהמקרים כללו הודעות לראשי שכונות שקיבלו את ההודעה על הוצאה להורג מבעוד מועד כדי שיוכלו להביא את הקבוצות שלהם לצפות באירועים. אישה שהובילה קבוצה כזו אמרה שהיא הביאה בערך 20 נשים לצפות בהוצאה להורג ב-2013. תיאור גרפי של הוצאה להורג אחת כזו כלל את הפירוט ש"אנשים נאלצו לעמוד בתור ולהסתכל על ההוצאה להורג כהודעת אזהרה".

ארגון TJWG הוקם ב-2014, ומאגד בתוכו תומכי זכויות אדם וחוקרים מחמש מדינות כדי לטפל בהפרות זכויות אדם במספר מקומות בעולם.

שמיעת מוזיקה צפון קוריאה הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד