י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החל מיום רביעי

רשמי: אלו 10 המדינות החדשות שיהפכו לאדומות בעוד 72 שעות

משרד הבריאות מעדכן: 10 מדינות צפויות להפוך ברביעי הקרוב לאדומות. המשמעות היא - שהטיסה אליהן אסורה | בין המדינות; ארצות הברית, שוויץ, טורקיה | הרשימה המלאה 

רשמי: אלו 10 המדינות החדשות שיהפכו לאדומות בעוד 72 שעות
טייסים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משרד הבריאות המליץ לממשלה להכריז על 10 מדינות חדשות כאדומות: איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ וטורקיה. 

ההחלטה נדונה היום (ראשון) בישיבת הממשלה השבועית, ותובא בהמשך לאישור השרים במשאל טלפוני, עם השלמת ניסוח התקנות. לאחר מכן, יוכרו המדינות כאדומות החל מיום 22/12/2021 בחצות (בלילה שבין שלישי לרביעי), בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. 

מדינות אלו יתווספו למדינות הקיימות ברשימת המדינות האדומות - אירופה: אירלנד, בריטניה, דנמרק, ספרד, פינלנד, צרפת, ושבדיה. אסיה: איחוד האמירויות.

ושאר המדינות האדומות שוכנות ביבשת אפריקה: אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי וגינאה.

וכן: גינאה ביסאו, גינאה המשוונית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, ולסוטו מאוריטניה.

כמו כן: מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, נורבגיה, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), ורואנדה. 

מה הקריטריונים במשרד הבריאות לצביעת מדינה בצבע האדום?

ישנם שלושה: דיווח מדינתי על 10% שכיחות של אומיקרון על בסיס תוצאות ריצוף. אופציה נוספת היא שיעור אומיקרון בקרב הנוסעים הנכנסים מעל 5 מאומתים לאומיקרון ל-10,000 נוסעים נכנסים, וגם שיעור האומיקרון מסך המאומתים ממדינה זו מעל 10%. והקריטריון השלישי הוא קשר גאוגרפי חזק למדינות עם שכיחות מעל 10%. 

מה משמעות הצבע האדום?

כאמור, מדינה אדומה היא כזאת שהיציאה אליה אסורה, למעט באישור חריג של וועדת חריגים, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא. 

מה יידרש אדם ששב ממדינה אדומה והוא לא מוגדר 'מוגן'?

כל החוזרים שאינם מוגנים בהתאם להגדרות משרד הבריאות יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל. לאחר קבלת תוצאה שלילית, הם יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

בתוך כך, ישנה רשימה של שני צבעים נוספים. מדינות בצבע הכתום שהן כל יתר מדינות העולם שאינן אדומות. מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה, ומשרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מנסיעה למדינות אלה.

וכן את המדינות בצבע הצהוב - שלעת עתה הרשימה ריקה. מדינה צהובה היא מדינה בה הסיכון לחלות בקורונה הינו נמוך.

מדינות אדומות ארצות הברית שוויץ טורקיה נסיעה לחו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד