כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשש להתפרצות במשכן

הגבלות בכנסת; המזנונים ייסגרו, בית הכנסת יוגבל

בעקבות חשש להתפרצות זן אומיקרון בכנסת, מנכ"ל הכנסת גיל סגל הודיע על שורה מגבלות במשכן במטרה לצמצם את הסיכון שחברי הכנסת ידבקו ועבודת הכנסת תפגע

הגבלות בכנסת; המזנונים ייסגרו, בית הכנסת יוגבל
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות התפרצות מחודשת במשכן הכנסת במסגרתה אותרו עד מספר נדבקים בנגיף, 7 חשודים שנדבקו באומיקרון, מנכ"ל הכנסת גיל סגל הודיע על שורה הגבלות ברחבי כדי לצמצם את האפשרויות שחברי הכנסת ידבקו ועבודת הכנסת תפגע.

לדברי מנכ"ל הכנסת סגל "וריאנט 'אומיקורן' אינו מתחשב בחסינותו הפרלמנטרית של המשכן ועל כן התקבלה החלטה עקרונית ולפיה כל פעילות השייכת לליבת העשייה הפרלמנטרית ולרציפותה - תימשך בהתאמה מוקפדת ואילו שאר פעילויות הבניין וחברי הכנסת, אשר אינן קשורות לליבה זו - תצומצמנה באופן משמעותי או תבוטלנה לחלוטין".

בתום הדיון עם גורמי המקצוע הוחלט על שורה של הגבלות בהן, סיורים ואירועים שתוכננו - יובטלו, תפוסה בדיוני הוועדות ובחדרי הסיעות תרד ל-36 משתתפים בסך הכול, וגם מוזמני הח"כים יצומצמו לחמישה מוזמנים בלבד.

עוד הוחלט כי מזנוני הכנסת יסגרו לאכילה במקום והמזנונים יפעלו השירות Take Away בלבד, גם חדר הכושר ממנו החל ההתפרצות ייסגר עד להודעה חדשה, כך גם בית הכנסת יוגבל עם 20 מתפללים בלבד.

ההחלטה. קריטית שהתקבלה היא לגבי חברי כנסת מבודדים, כך שהם יאלצו להגיע לכנסת להצבעות, שהם יצביעו מיציע המבודדים באופן יחידני ועל פי קריאה. בהתאם להתפתחויות, יישקלו התאמות נוספות.

אומיקרון קורונה כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד