כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קורא לעבוד מהבית

רה"מ בנט בהצהרה: "הגל החמישי החל; הזמן שקנינו הולך ואוזל"

בהצהרה מיוחדת הזהיר ראש הממשלה את הציבור מפני גל תחלואה שיורגש בעוד "שלושה - ארבעה שבועות" | רה"מ ביקש מהעסקים לשחרר עובדים לעבוד מהבית וביקש מהציבור לשמור על מרחק ולהימנע מהתקהלות. "בזמן הקרוב נפרסם הנחיות. עד אז פשוט תפעילו שכל ישר". צפו

רה"מ בנט בהצהרה: "הגל החמישי החל; הזמן שקנינו הולך ואוזל"
בנט בהצהרה צילום: קובי גדעון/ לע"מ

הבוקר (ראשון) אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: "קנינו למדינת ישראל זמן יקר, לפחות שלושה שבועות עיכבנו את האומיקרון. הזמן אוזל, וזה פשוט לא מספיק. האומיקרון כבר בארץ, כלומר – יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל", לדבריו, "הגל מגיע. כל משפחה צריכה להיערך".

במסיבת העיתונאים מיוחדת שקיים הערב אמר ראש הממשלה נפתלי בנט, הוא הכריז כי מדינת ישראל נכנסה לגל קורונה חמישי וקרא לבעלי עסקים פרטיים לשלוח עובדים לעבוד מהבית.

לדברי בנט, "לפני שלושה שבועות התרעתי בפני אזרחי ישראל שגל חדש בדרך, גל האומיקרון. יום לאחר מכן התכנס קבינט הקורונה וקיבלנו, ראשונים בעולם, החלטה לסגור את הכניסה לישראל לזרים. זו הייתה החלטה חשובה, אמיצה, שקנתה לכולנו זמן יקר. אבל לא כולם הבינו אותה בזמן אמת. היו שחשבו שאנחנו מגזימים, היו מי שאמרו "הוא היסטרי", אבל אני מודה לחבריי לממשלה שהבינו שצריך, קודם כל, לקנות זמן ולהרחיק את הווריאנט מגבולות ישראל, ככל האפשר".

"רבותיי" אמר רה"מ, "הזמן שקנינו הולך ואוזל. האומיקרון כבר בארץ, מהכנסת ועד לגני הילדים, והוא מתפשט מהר. המספרים עדיין לא גבוהים, אבל זה וריאנט מדבק ביותר, ובקצב הכפלה של כל יומיים-שלושה, כמו שאנחנו רואים בכל העולם, ניתן לומר שהגל החמישי החל".

"אני לא אומר את זה כדי להבהיל או ליצור פאניקה", ציין בנט, "אנחנו עברנו את השלב הזה. כולנו למודי ניסיון מארבעת הגלים הקודמים. אני מזהה גם עייפות מסוימת בציבור, זה מובן וזה טבעי. דווקא מתוך זה, אנחנו חייבים לפעול בצורה שכלתנית ובקור רוח, ולעשות את הדבר הנכון. המטרה שלנו היא לצלוח את הגל הזה תוך המשך פעילות הכלכלה, המשק והחינוך, ככל שנוכל. הדרך היא לעכב ככל הניתן את קצב ההתפשטות, ובזמן שאנחנו קונים - לחסן את ילדי ישראל כמה שיותר מהר".

"חברים", פנה בנט להורים, "חיסון הילדים בטוח, והוא באחריות ההורים. הורה מוגן שהתחסן שלוש פעמים - חייב להגן גם על ילדיו. אל תותירו את ילדיכם חשופים ופגיעים לאומיקרון שמגיע. אל תחכו שניידת תגיע אליכם, פשוט תגיעו לקופת החולים הקרובה עם הילדים. לא צריך תור, חסנו את הילדים כבר מחר. כל שעה שממתינים עם זה היא שעה מיותרת".

"היום אנחנו נכנסים לשלב חדש", הבהיר בנט, "בזמן הקרוב נפרסם הנחיות. עד אז פשוט תפעילו שכל ישר. אל תתקהלו אם לא חייבים. תקפידו על מסיכות. דבר שלישי: יש לי בקשה מבילי משרדי ומנכלי חברות. כל מי שיכול לאפשר לעובדים שלו לעבוד מהבית - תעשו את זה".

"להערכתי", הזהיר בנט, "עוד שלושה - ארבעה שבועות נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק". לדבריו, "ניצחנו את הדלתא, גם את האומיקרון ננהל במסירות ובזהירות. אם ננהג באחריות נעבור גם את זה בשלום".

 

 

נפתלי בנט אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד