כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אחרי שנה של עמל

חבורת 'מבקשי תורה' סיימו ארבעה סדרי משנה אצל הגר"ח

טובי ילדי ברכפלד במודיעין עילית מחבורת 'מבקשי תורה' שעמלו במשך שנה לסיים ארבעה סדרי משנה זכו לערוך את הסיום בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי ששתה מיין הסיומים וחילק לכל ילד מיני מתיקה. צפו בתיעוד של הצלם שוקי לרר

חבורת 'מבקשי תורה' סיימו ארבעה סדרי משנה אצל הגר"ח
חבורת מבקשי תורה ברכפלד בסיום אצל הגר"ח צילום: שוקי לרר

בחבורת 'מבקשי תורה' - אחוזת ברכפלד ממודיעין עילית, זכו בשבוע שעבר, לסיים את סדר נזיקין במסגרת לימוד ש"ס משניות מחזור ד', לאחר עמל של שנה בה זכו טובי תלמידי ה'חדרים' באחוזת ברכפלד, להתאסף מידי ערב בבית הכנסת 'חניכי הישיבות מזרח ברכפלד' שבראשות הגאון רבי ישראל ויזל, ולעמול במשך למעלה משעה, בהבנה ובהרחבה בארבעה סדרי משנה: 'זרעים מועד נשים ונזיקין', ולקנות ידיעות חשובות ומושגים תורניים, כשלאחר סיום כל מסכת, התלמידים חוזרים על תלמודם ועונים על שאלות בכתב. ועוד ידם נטויה בס"ד ובל"נ, לסיים את כל הש"ס עד חג השבועות הבא עלינו לטובה.

התרגשות עצומה אחזה בתלמידים עת בישר להם המשגיח הרב אברהם ולדשיין שאת מסיבת הסיום על 'ארבעה סדרי משנה' יזכו לערוך בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק.

ואכן, במוצאי צום עשרה בטבת התקבצו ובאו עשרות התלמידים לבית שר התוררה כשבראשם הרה"ג רבי אליעזר יוטקובסקי מייסד וראש חבורת 'מבקשי תורה' הארצי. מגיד השיעור הרב אהרן וייס, סיים את לימוד 'סדר נזיקין' במעמד שר התורה. לאחר הסיום, אמרו כל התלמידים בצוותא את סדר 'הדרן עלך', והגר"ח שתה מ'יין הסיומים', וכיבד את הרבנים והתלמידים בטעימה מן הכוס.

לאחר מכן עברו כל התלמידים לפני הגר"ח, לקבל מידו דבר מתיקה לכבוד הסיום, כשמרן למרות חולשתו מהתענית, מתאמץ לברך כל אחד ואחד במאור פנים, שיזכה לסיים את הש"ס כולו וש'ידע ללמוד'.

התלמידים יצאו מהבית בהרגשה נפלאה ומרוממת, אין ספק שהמעמד הגדול בו זכו לחזות בפניו הקדושות והמאירות של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הותיר בליבם רושם כביר ורצון ותשוקה עצומה להתקדם ולסיים גם את סדרי קדשים וטהרות, ולהמשיך לעמול ולגדול בתורה.

צפו בתמונות של הצלם שוקי לרר

הרב חיים קנייבסקי מבקשי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד