כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חבר המועצה החרדי תקף

מבקר העיר ניו יורק: "אדחוף את הישיבות ללמד ליב"ה"

עם היבחרו לתפקיד מבקר העיר ניו יורק, הצהיר בראד לנדר כי יעשה כל מאמץ שבישיבות החרדיות ילמדו לימודי ליב"ה. חבר מועצת העיר קלמן יגר תקף את סדרי העדיפויות של המבקר היהודי עם כניסתו לתפקיד

מבקר העיר ניו יורק: "אדחוף את הישיבות ללמד ליב"ה"
בראד לנדר צילום: מתוך הטוויטר שלו

המבקר היהודי, הנכנס של העיר ניו יורק, בראד לנדר, הצהיר כי ישתמש בכל כוחו ומשאביו כדי לאלץ ישיבות ללמד תכניות לימודי ליב"ה (ל'ימודי י'סוד ב'חינוך ה'ממלכתי). לדבריו: "חוק המדינה ברור מאוד שלכל בתי הספר, לרבות בתי הספר הפרטיים, יש חובה לספק חינוך מלא של לימודי ליב"ה, במיוחד כאשר העיר עוזרת לאותם בתי ספר עם תחבורה וספרי לימוד", כך אמר לנדר לסוכנות הידיעות היהודית JTA.

"זו אחריות של העיר כולה ושל המבקר בפרט לשים לב ולבקר ולוודא שההתחייבויות הללו מתקיימות", הוסיף. סוגיית הוראת מקצועות הליב"ה בישיבות נתונה לוויכוח סוער בשנים האחרונות. מצד אחד קבוצה של אנשים שאומרים כי על הישיבות חלה חובה ללמד מקצועות ליב"ה, ואילו מהצד השני אומרים רבים כי החוק פוגע בחירויות הדת של הישיבות לקבוע אילו מקצועות ראויים ללמד את תלמידיהן.

המבקר לנדר. מתוך הטוויטר שלו.

כמבקר, ללנדר תהיה הסמכות לבקר את הישיבות ולקבוע האם הן עומדות בדרישות המדינה למקצועות ליב"ה, אם כי הוא ציין כי אין בכוחו לאלץ אותן לשנות את תכניות הלימודים שלהן.

חבר מועצת העיר החרדי, קלמן יגר, הגיב לדברי המבקר בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "אף מילה מאת המבקר הנבחר לנדר על המצב של בתי הספר הציבוריים בניו יורק, שבהם ילדים נאבקים על חינוך וחוששים לחייהם על בסיס יומי. אבל מתנכל לישיבות".

קלמן יגור לימודי ליבה חרדים ניו יורק ניו יורק בראד לנדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד