י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
סיירו בחממות

פיקוח הלכתי: רבני 'מחזיקי הדת' ביקרו במפעלי חסלט

רבני מערכת הכשרות 'בד"צ מחזיקי הדת' ביום סיורים מיוחד במפעלי 'חסלט' לגידולי ירק בפיקוח הלכתי למניעת חרקים. צפו בתמונות וסיור בחממות

פיקוח הלכתי: רבני 'מחזיקי הדת' ביקרו במפעלי חסלט
רבני מחזיקי הדת בביקור בחסלט צילום: באדיבות המצלם

רבני מערכת הכשרות 'בד"צ מחזיקי הדת' ערכו סיור בדרום הארץ בחממות לגידולי ירק בפיקוח הלכתי למניעת חרקים, ובחדרי גידול מתקדמים לגידול פטריות של חברת 'חסלט' - החברה הגדולה בארץ לגידול ירקות בפיקוח הלכתי למניעת חרקים.

בביקור נטלו חלק הרה"ג רבי מרדכי אייכלר  חבר ביה"ד המיוחד לעניני כשרות רב פוסק מצוות התלויות בארץ, הגה"צ רבי חיים דוד שובקס חבר הבד"צ וחבר ביה"ד המיוחד לעניני כשרות, הרה"ג רבי אשר ישעי' זלפריינד  חבר ביה"ד לעניני כשרות ודומ"צ בקהילת בעלזא אשדוד, הרה"ג רבי שמואל בנימין שפרינצלס דומ"צ בעלזא ירושלים, הרה"ג רבי נפתלי מושקוביץ דומ"צ בעלזא ירושלים, הרה"ג רבי דוב בער רייכמן  דומ"צ בעלזא ירושלים, הרה"ג רבי מרדכי דוד וועטנשטיין דומ"צ בעלזא בית שמש, הרה"ג רבי יוסף שלמה פרידמן דומ"צ בעלזא בית שמש, הרה"ג רבי יחיאל מיכל פונפדר דומ"צ בעלזא קרית גת. הרב מרדכי בריסק יו"ר קהל מחזיקי הדת ומנכ"ל מערכת הכשרות, הרב משה דוד הופמן מפקח אחראי מצוות התלויות בארץ, וצוות משגיחים ומפקחים.

את הסיור פתחו בקומפלקס החממות הענק של חברת 'חסלט' במטרה לעקוב אחר כל תהליך הגידול החל מקבלת השתיל מהמשתלה ועד לשלב הקטיף והאריזה.

הרבנים קיבלו סקירה מקיפה מהמפקח האחראי על מצוות התלויות בארץ במערכת הכשרות הרב משה דוד הופמן  על סוגי החרקים המצויים, אופן לקיחת הדגימות וכמות הבדיקות המתבצעות בשטח. המפקחים בשטח הסבירו את דרכי הפעולה בהשגחה המוקפדת.

במעבדה לבדיקות חרקים הסמוכה לחממות נוכחו הרבנים כיצד כל ירק מתועד כל ההיסטוריה שלו החל מקבלתו מהמשתלה ועד לשלב הקטיף.

במקביל מחזיקה למערכת הכשרות בד"צ מחזיקי הדת מעבדה פרטית מיוחדת לבדיקת תולעים בניהולו של המומחה ר' ישעי' יצחק פוטר ומדי יום ביומו נבדקים בה באופן מדגמי עשרות סוגי ירק.

בחווה לגידול פטריות ביקרו הרבנים בחדרים המבוקרים עם ציוד מתקדם על ידי חדרי קירור אטומים בעלי מערכת בקרת אקלים שאינם נדרשים לקרקע חקלאית.

משם עברו לבקר במפעל שטיפת הירק של חסלט, עקבו מקרוב על התהליך, נטלו דגימות מהמכונה והמפקח בדק את הדגימות בשטח בנוכחותם. במחסני המפעל הסביר ר' אריאל אפללו מבכירי המשגיחים על אופי האחסון הקפדני של היבולים השונים.

את הסיור חתמו הרבנים בישיבה מיוחדת עם מנכ"ל חסלט ר' אליעזר ברט המנהל את החברה מיום הקמתה ומצעידה לפסגות הכשרות והמקצועיות ובנוכחות הרה"ג יהודה עמיחי  ראש מכון התורה והארץ שבא לכבד את הרבנים בנוכחותו עם צוות המפקחים והמשגיחים בשטח.

ר' משה ברנס ראש המפקחים במפעל נתן סקירה קצרה בפני המשתתפים על תהליך הייצור ולאחר מכן התפתח דיון הלכתי נרחב בנושאי הכשרות הרבים בכשרות הירק המיוחד, תרומות ומעשרות, גידולי נכרי, שעסק בין היתר בשאלות של מתי נחשב גמר מלאכה לעניים תרו"מ בגידולי נכרי, שמיטה, נושא חרקים בירקות ועוד.

הרבנים  חיזקו את ידי המשגיחים והמפקחים העוסקים במלאכה על העומדים בעוז על משמר חומת הכשרות ללא שום פשרות, בין בחום של למעלה מ-50 מעלות בתוך החממות בימי הקיץ, ובין בגשם ובבוץ בימי החורף כדי לזכות את עם ישראל לאכול מאכלים כשרים למהדרין ללא שום חששות ולהימנע מאיסורי תורה רבים ח"ו, ובירכו את חברת חסלט על כל פעולה בכשרות החרקים ובענין השמיטה.

מחזיקי הדת חסלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד