כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מקצוע לטווח הרחוק

"הייטק זה לחרדים שחושבים קדימה": ראיון מרתק עם מנכ"ל חברת תלם

ההרשמה לתכנית "מעלות 3" של השירות האזרחי לקראת סיום • בסיום התכנית בן השירות יוצא עם תעודה יוקרתית וגם עם ניסיון תעסוקתי מוצלח • "הייחודיות של 'מעלות 3' היא ההכשרה המקצועית ברמה גבוהה יחד עם ניסיון תעסוקתי של שנתיים" מספר זאב סקלאר בראיון מיוחד • התוכנית מיועדת לצעירים בגילאי 21-28 בעלי מעמד תקין

"הייטק זה לחרדים שחושבים קדימה": ראיון מרתק עם מנכ"ל חברת תלם
משירות לתעסוקה צילום: יח"צ

על רקע הביקוש הרב להרשמה לתכנית "מעלות 3" של ארגון "חברים – שירות אזרחי" בשיתוף זרוע העבודה במשרד הכלכלה שתתמקד בלימודי בדיקות ופיתוח תוכנה לצעירים בגילאי 21-28 בעלי מעמד תקין, ישבנו לשיחה עם זאב סקלר, מנכ"ל חברת "תלם", המכהן כיועץ הרשות לשירות אזרחי לתעסוקה, וביקשנו לשמוע על המתרחש בשוק התעסוקה המקצועית וההכשרות לשוק ההייטק והסיכויים של צעיר חרדי להגיע להישגים משמעותיים, שאלנו כמה שאלות והחכמנו.

מהם החסמים של צעיר חרדי שרוצה להשתלב בשוק התעסוקה במשרה מכובדת ומכניסה?

"ללא ספק צעיר חרדי שהתייעץ עם רבותיו והחליט לצאת לשוק התעסוקה נתקל באתגרים, אחד החסמים המשמעותיים ביותר זה הכשרה מקצועית. אם בעבר כוח הזרוע היה מסייע לפרנסה מכובדת כמו שואבי מים, חלבנים וכדומה, היום בכדי להצליח בשוק התעסוקה ולהתפרנס בכבוד יש צורך בכישורים לוגיים והכשרות מקצועיות הן הכרחיות לכך".

מה הסיכוי של צעיר חרדי להתקבל למשרה מתגמלת בהייטק?

"בעולם ההייטק מאוד מאמינים בגיוון תעסוקתי כערך עסקי, צוות שמורכב מאנשים מגוונים מרקעים מגוונים יהיה יצירתי ופורה יותר. אבל לא מספיק להיות חרדי בשביל להשתלב בשוק ההייטק, צריך גם להוכיח יכולות גבוהות. לרוב, חברות ההייטק לא מקבלות עובדים בלי תואר ראשון. אבל מי שמגיע אחרי הכשרה מקצועית איכותית וניסיון משמעותי של שנתיים – יחד עם תיק עבודות מסודר  הערך שלו עולה משמעותית וגוברים הסיכויים משמעותית למשרה טובה בעולם ההייטק".

מהן המעלות הייחודיות של תכנית "מעלות 3"?

"תוכנית מעלות 3# היא המחזור השלישי של התוכנית היוקרתית "מעלות" של השירות האזרחי שבא לתת מענה לדברים הללו בדיוק, דרך התכנית ניתן להשתלב במקומות יוקרתיים וגופים ציבוריים נחשבים. "תוכנית מעלות" משלבת את כל היתרונות, מצד אחד הכשרה מקצועית ברמה גבוהה, ובד בבד גם ניסיון תעסוקתי איכותי של שנתיים.

"האמת" הוא מציין "שזה לא רק צבירת ניסיון גרידא, מדובר בצבירת ניסיון בגופים מאוד נחשבים. המטרה היא שבסיום התכנית המשתתף יוצא עם תעודה חשובה וגם עם ניסיון תעסוקתי מוצלח. אנחנו נותנים מעטפת מלאה לאורך כל הדרך. אנחנו מספקים קורסים, עוזרים לבנות תיק עבודות וקורות חיים ומחברים אותם בסיום הלימודים למעסיקים מובילים. כך למשל בוגרי המחזור הראשון של תוכנית מעלות נמצאים כבר בשלבים מתקדמים מאוד לקראת השתלבות מכובדת בשוק ההייטק".

מה מייחד את "מעלות 3" מול יתר המסלולים בשוק ההכשרה המקצועית?

"כולם מוכרים היום הכשרות מקצועיות", הוא מסביר, "אך החכמה היא לספק מענה מלא, של כל התהליך, וזה בדיוק מה שתוכנית מעלות נותנת. זה לא רק הכשרה ולא רק ניסיון. מעלות זה הכל יחד, מעטפת מלאה. זה מתחיל במכינה, ממשיך בהכשרה מקצועית ובצבירת ניסיון מעשי במקום איכותי וממשיך בסיוע להשתלבות בשוק התעסוקה עד לדלת המעסיק. אנחנו נותנים ממש הכל, מאפס ועד להשתלבות בשוק. ואת זה רק בשירות האזרחי יודעים לעשות. חייב לסייג שכמובן הכל תלוי בסוף גם במשתתף ובמידת ההשקעה שלו בתוכנית, אנחנו עושים הכל על מנת לתת להם את הכלים".

מה היית ממליץ למי שהיה שואל אותך האם להירשם כעת למסלול שידרוש להקדיש שנתיים מחייו ללא הכנסה משמעותית?

"אחת המעלות שיש אצלנו הוא סל הטבות לבן שירות בשירות האזרחי: כ-4,000 ₪ לאדם נשוי. זאת מלבד תוספות וסיוע בכל מיני תחומים. כמו כן יש גם מגוון הטבות נוספות בשווי עשרות אלפי שקלים. אני חושב שאנשים משקיעים שנים בהכשרות ולא מקבלים שקל, כאן הכל ממומן, וגם תוך כדי מקבלים מלגות. מי שיהיה טוב ללא ספק ישתלב בשוק התעסוקה.

"העולם מתחלק לשניים" הוא מחדד "אלו שמסתכלים לטווח הקצר ויש שיודעים לעצור ולהסתכל על עשר השנים הבאות. הייתי עד לסיפור של משתתף שהיה רגע לפני כניסה לתכנית יוקרתית, עבר כבר את כל המיונים, במקום להמשיך בחר ברגע האחרון לקחת משרה של ניהול קו חלוקה בשכר של כשבעת אלפים שקל בחודש. כיום, חברים שלו שהמשיכו באותה תוכנית מרוויחים פי כמה וכמה ממה שהוא מרוויח, שלא לדבר על הפוטנציאל העתידי שלהם. הסיבה היא פשוטה: הוא לא הסתכל על הטווח הארוך.

"התכנית שלנו, "מעלות 3", מיועדת לאלו שיודעים להביט ולתכנן קדימה" הוא אומר לסיום ומוסיף: "צריך לקחת נשימה ארוכה ולתכנן את הדברים בצורה טובה. זו תכנית שנותנת את כל המעטפת. צריך לדעת ללמוד ולתת. מי שיעשה את שני הדברים הללו בסוף גם יקבל – בענק".

יודגש כי התכנית מיועדת לצעירים בגילאי 21-28 בעלי מעמד תקין.

השאירו פרטים ליצירת קשר אודות המסלול המיוחד>>

תלם חרדים בהייטק שירות אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד