כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא רק רעייתו גילת

נחשף: כך מצפצפים על המלצות בנט בתוך לשכתו

לא הראשון: העיתונאי בן כספית חושף הבוקר כי גם סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי אביב לא התרגש מהנחיות ומהמלצות הבוס שלו - ושב השבוע מחופשה פרטית בחו"ל • כזכור, קדמה לו רעייתו של בנט, כשטסה עם משפחתה בניגוד להמלצות בעלה לאזרחים

נחשף: כך מצפצפים על המלצות בנט בתוך לשכתו
אילוסטרציה צילום: unsplash

שלושה שבועות חלפו מאז הסערה על דבר טיסתה של רעיית ראש הממשלה נפתלי בנט לחופשה בחו"ל, בניגוד להמלצותיו לציבור: "זן הקורונה החדש מדאיג ביותר, ממליץ לא לטוס לחו"ל", ומתברר כי הצפצוף על המלצותיו לא עוצר שם. 

על פי הפרסום הבוקר (שלישי) של עיתונאי 'מעריב', בן כספית, אלי אביב סמנכ"ל רכש, נכסים ולוגיסטיקה במשרד ראש הממשלה, שב השבוע מחופשה פרטית בחו"ל - זאת בזמן שבנט שב ומפציר בציבור שלא לעשות זאת. "בעוד הבוס הגדול שלו מפציר בנו אם אפשר לעבוד מהבית, לא לטוס ולא להתגודד, סמנכ"ל בכיר אצלו במשרד מצפצף", כתב הבוקר כספית. 

"אין מצב שהוא יטוס לחופשה בחו"ל בעיצומו של גל אומיקרון בלי אישור של מנכ"ל משרד רה"מ, יאיר פינס" הוסיף כספית לתהות. בתגובה לדברים נמסר ממנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס לכספית, כי "לא היה אישור כזה".

יתכן כי טיסתו של אביב לחו"ל ללא אישור מנכ"ל משרדו, פותחת צוהר נוסף למתיחות ומאבקי השליטה במשרדו של ראש הממשלה בנט - כפי שפורסם לפני כשבועיים ב'חדשות 12'. 

אז על פי הפרסום התברר כי היועצת המדינית של בנט, שמרית מאיר, מעוררת סערה בתוך הלשכה וכן בקואליציה - לאחר שהפכה עם הקמת הממשלה לאדם החזק ביותר בלשכת בנט, וכמי שרואה את הדברים איתו יחד עין בעין. "יש לי עם שמרית יחסי אמון והערכה, היא משענת ממשית וכישרון נדיר. היא באמת בליגה של הגדולים", אמר עליה בנט למקורביו.

אך מהר מאוד המתיחות הגיעה לתוך הקואליציה, כשמאיר האשימה את סביבת יאיר לפיד בהדלפה לתקשורת כי לשכת בנט ביקשה את עזרתו של שר החוץ בארגון ביקורו אצל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוושינגטון.

בלשכתו של לפיד, טענו מאידך שמאיר עומדת מאחורי ההדלפה, בניסיון לפגוע בשמו של לפיד ואיימו להפסיק לעבוד איתה, ומשם החל פיצוץ בין הלשכות. לדוגמא, בזמן ניהול המשבר מול טורקיה כשבני הזוג אוקנין היו כלואים, מאחורי הקלעים התחוללה מהומה בין הלשכות, למרות שהשניים הציגו אחדות וחיוכים למצלמות.

באחת מהשיחות דלף מידע רגיש שיצר מתח בין כל המעורבים, כשדווח כי ראש המוסד דד ברנע פועל לסיום הפרשה מול מקבילו הטורקי. הפרסום גרם לסערה, ובלשכת לפיד חשדו במאיר, וטענו שזהו עוד ניסיון להקטין את חלקו של לפיד במאמצים לשחרור הזוג אוקנין. 

נפתלי בנט חופשה בחו"ל קורונה משרד ראש הממשלה איסור טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד