ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"להרתיע אותו"

זעם בחומש: ראש הישיבה עוכב לחקירה

בצל הטענה כי הישיבה תפונה בקרוב, הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש עוכב לחקירה בחשד להפרת חוק ההתנתקות. הוא שוחרר לאחר סיכום כי ייחקר לאחר השבעה של יהודה הי"ד, תלמיד ישיבתו, שנרצח בשבוע שעבר | בישיבה זועמים: "בנט מחזיר את חוק ההתנתקות לשולחן"

זעם בחומש: ראש הישיבה עוכב לחקירה
ראש הישיבה מספיד בהלווייתו של יהודה הי"ד צילום: באדיבות המצלם

הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש שבצפון השומרון, עוכב במהלך הצוהריים (רביעי) על ידי המשטרה בחשד להפרת חוק ההתנתקות.

הרב כהן עוכב על ידי כוח של משטרה, אך לאחר שראש המועצה בשומרון התערב, סוכם כי הרב ישוחרר, אך יגיע לחקירה לאחר סיום השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד, תלמיד הישיבה בחומש, שנרצח בשבוע שעבר בסמוך ליישוב שנעקר במסגרת ההתנתקות מצפון השומרון ומגוש קטיף.

בישיבת חומש זעמו על עיכוב ראש ישיבתם, וטענו כי ראש הממשלה בנט, "מחזיר את חוק ההתנתקות לשולחן - פרס לרוצחים. בושה". גם במפלגת 'הציונות הדתית' הגיבו למעצר, שלדבריהם מגיע כדי להרתיע.

"‏כחלק מהחלטת הממשלה לחסל את ישיבת חומש בתגובה לפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד ולתת פרס לטרור, נשלחה היום המשטרה לרדוף את ראש הישיבה, לעצור אותו ולהרתיע אותו ואותנו", מסרו.

לטענת תלמידי הישיבה, בסוף השבעה של חבריהם יהודה, שתהיה מחר, בצה"ל יפנו את ישיבתם באופן סופי. לדבריהם, ההוכחה לכך היא בסיס של צה"ל ומג"ב במקום, כדי למנוע את חזרת הבחורים, בניגוד לפינויים קודמים.

חומש מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד