ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
ברוסיה זועמים

עימות תקשורתי: גרמניה הורידה מהאוויר ערוץ של פוטין

הרשויות בגרמניה הורידו מהאוויר את הערוץ הרוסי הממלכתי RT בשפה הגרמנית, ימים ספורים אחרי תחילת שידוריו במדינה. הערוץ נחשב בקרב רוב ממשלות המערב ככלי תעמולה של הקרמלין, אך ברוסיה הגיבו בחריפות

עימות תקשורתי: גרמניה הורידה מהאוויר ערוץ של פוטין
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

הרשויות בגרמניה החליטו להוריד מהאוויר את הערוץ הרוסי הממלכתי RT בשפה הגרמנית, ימים ספורים אחרי תחילת שידוריו במדינה, בטענה כי הערוץ - שנחשב לשופרו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – לא הגיש בקשה לשידור לווייני.

ההודעה של החברה האירופית Eutelsat, שמפעילה לווייני תקשורת, על כך שלבקשתה של גרמניה היא הסירה את RT Deutsch מרשימת הערוצים שלה - גררה מחאה מצד RT, שם אמרו כי הערוץ קיבל רישיון שידור מסרביה, מה שבמסגרת הסכם אירופי מאפשר לו לשדר גם בגרמניה.

למרות טענת הנהלת הערוץ, הרגולטור הגרמני אמר כי הרישיון הסרבי אינו מספיק: "הערוץ דובר גרמנית, וקהל היעד הוא השוק הגרמני. הוא לא הגיש בקשה לרישיון שידור ולא קיבל רישיון".

ברוסיה טוענים כי הרגולטור נכנעו ללחץ פוליטי, בתקופה מתוחה ביחסי מוסקבה וברלין, והנשיא פוטין קרא אתמול להפסיק את "האפליה" נגד הערוץ, שלפני כמה ימים נחסם גם ביוטיוב. גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי הוא לא פוסל אפשרות שרוסיה תגיב על ההחלטה הגרמנית.

יצוין כי ערוץ RT - שהחל את שידוריו בשנת 2005, ועם השנים השיק אתרים וערוצים גם באנגלית, ספרדית, ערבית וגרמנית - נחשב בקרב רוב ממשלות המערב ככלי תעמולה של הקרמלין, ולאמצעי תקשורת שחוטא ב"דרמטיזציה" בדיווחים על מדינות שנחשבות ליריבות של מוסקבה.

רוסיה גרמניה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד