י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"עיוורון היסטורי"

אמנית יהודיה תוציא את האוסף שלה מהמוזיאון שמחזיק יצירות נאציות

אמנית יהודייה מתכננת להוציא את ציוריה מאחד ממוזיאוני האמנות הגדולים בשוויץ, בשל החלטת המוזיאון לאכסן לצמיתות אוסף שנוי במחלוקת מהתקופה הנאצית

אמנית יהודיה תוציא את האוסף שלה מהמוזיאון שמחזיק יצירות נאציות
צייר. אילסוטרציה צילום: unsplash

מרים קאהן, אמנית יהודייה מתכננת להוציא את ציוריה מאחד ממוזיאוני האמנות הגדולים בשוויץ, בשל החלטת המוזיאון לאכסן לצמיתות אוסף שנוי במחלוקת מהתקופה הנאצית, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.

ההחלטה של ​​אחד המוזיאונים הגדולים במדינה לאכסן לצמיתות את האוסף, שהוצג בעבר במוזיאון פרטי בציריך, עוררה מחדש את הוויכוח על מקורן של חלק מהיצירות.

אמיל בוהרל צבר הון במכירת נשק, הן לנאצים והן לבעלות הברית במהלך המלחמה, והשתמש בעושרו כדי לקנות כ-600 יצירות אמנות עד סוף חייו. קרן בוהרל אישרה, כי 13 ציורים שקנה ​​בוהרל הגרמני, שלימים רכש אזרחות שוויצרית, נגנבו על ידי הנאצים מבעלים יהודים בצרפת.

בעקבות סדרה של משפטים לאחר המלחמה, בוהרל בשנות ה-40 החזיר את כל 13 הפריטים לבעליהם החוקיים ולאחר מכן רכש מחדש תשעה מהם, כך מסרה הקרן. אך החשדות המשיכו סביב מקורותיהן של יצירות אחרות באוסף. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

מרים קאהן, אמרה שהיא מתכננת לקנות בחזרה את ציוריה במחיר הרכישה המקורי. קאהן האשימה את המוזיאון ב"עיוורון היסטורי" וכתבה: "קניית אמנות לא מסיידת אותך, איסוף אמנות לא הופך אותך לבן אדם טוב יותר", כך על פי האתר השוויצרי tachles.

אמנית חרדית מוזיאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד