י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"מטעים את הציבור"

בעקבות הצו: חברת פרי הגליל צפויה לפטר מאות עובדים

לאחר הורדת המכסים על היבוא, מהלך שיביל להוזלה משמעותית עבור הציבור, הבעלים של מפעל פרי הגליל מאיים לפטר בין 100 ל-200 עובדים. "שר החקלאות עודד פורר לא יודע אם עגבנייה גדלה על עץ או שיח והוא זה שמחליט על חיסול החקלאות"

בעקבות הצו: חברת פרי הגליל צפויה לפטר מאות עובדים
מאבק עבר במפעל פרי הגליל צילום: בחדרי חרדים

בעקבות הצו להורדת המכס על פירות וירקות הצהיר אושיק אפרים, הבעלים של מפעל פרי הגליל המייצר שימורי ירקות, ירקות קפואים, ועוד, כי "ביום ראשון נחליט אם לפטר 100 עובדים או 200".

"הולך להיות סוער" אומר אפרים, "ביום ראשון נכנס ישיבה ונחליט החלטות. יש לנו 220 עובדים קבועים ועוד עובדים זמניים. ביום ראשון למשל יהיו 400 עובדים כי החלה עונת הברוקולי. זה מגיע עד 700 עובדים. שלחנו מכתב להסתדרות שמיום ראשון נחשוב איך לצמצם את המפעל. נעשה פיטורים המוניים של 200-100 עובדים"

עוד הוסיף אפרים ותקף: "שר החקלאות עודד פורר לא יודע אם עגבנייה גדלה על עץ או שיח והוא זה שמחליט על חיסול החקלאות".

אפרים סיפר שנפגש לפני יומיים עם שר האוצר אביגדור ליברמן וטען בפניו: "אנחנו זה לא יוקר המחייה. אנחנו מוכרים שלוש קופסאות שימורי ירקות ב-10 שקלים. זה יוקר המחייה? הגיע הזמן שיבינו שאם יש במדף במבה ושוש ואין שם מכס והצרכן בכל זאת בוחר במבה למרות שהיא יקרה יותר, אז זה לא עניין של מכס. זה מה שהצרכן מחליט לקנות."

בתשובה לשאלה שהופנתה אליו ע"כ שהמחיר ירד אמר אפרים, השיב: "הם מטעים את הציבור. יש לך שר חקלאות. כמות השטויות שדיבר בחודשיים זה יותר ממה שאפשר להגיד בחיים שלמים. איש שלפני שעתיים נהיה שר החקלאות מלמד אותנו. הוא לא יודע אם עגבנייה גדלה על עץ או שיח. אין עם מי לדבר, הוא לא רוצה לשמוע". 

"אמרתי לו: אתה אומר שהתפוח יקר? בוא תן תקציבים - ארצף לך את רמת הגולן בתפוחים. למה אתה נותן את זה במתנה ליבואנים? חמישה יבואנים יביאו לך את כל הירקות אז איך ירד המחיר? בואו תסבירו לי. 

"למה בטונה לא ירד המחיר? הורדתם את המכסים. למה בפסטה לא יורד המחיר? הורדתם את המכסים. למה אנטרקוט אני קונה ב-200 שקל, אחרי שהרסתם את העגלים שהיו פה. זרקו הרפתנים ללא מושיע. מאלף מגדלים, השוק הפך לנשלט על ידי חמישה יבואנים. אז הם מלמדים אותנו. מה קרה לגבינה הצהובה כשפתחתם את היבוא ללא מכס? כלום ושום דבר. אותו דבר יקרה בביצים, בירקות, בקפואים".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב להודעת מפעל 'פרי הגליל' על פיטורי מאות עובדים:

"ההפקרות ורוע הלב של שר האוצר ושר החקלאות לפגיעה בלתי נסלחת בחקלאי ישראל בכלל ובמפעל פרי הגליל בפרט, לא יעבור לסדר היום.

מלחמת עולם התנהלה על ידינו כדי שפרי הגליל שהוא מפעל עוגן של חצור הגלילית והאזור לא ייסגר, ובסיעתא דשמיא הוא גדל, הלך והתרחב, וסיפק פרנסה למאות עובדים שם. עתה הגיע שר האוצר אביגדור ליברמן, וברשעות לב, עם גרזן, הוא מחסל את המפעל הזה.

נעשה הכול שזממו לא יעלה בידו. יהיה בנושא הזה מלחמה ציבורית שינועו אמות הסיפים."

 

ליברמן עודד פורר צו חקלאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד