ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מתקדם עם המתווה

כהנא מדיח את ראש מערך הגיור; "אינו האיש הנכון"

בימים האחרונים מקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, את מתווה הגיור עליו הוא שוקד כבר תקופה ארוכה | כחלק מהכשרת הקרקע למהלך, הודיע השר כי הוא מדיח את ראש מערך הגיור, הרב משה ולר, בעקבות סירובו ליישר קו עם המתווה

כהנא מדיח את ראש מערך הגיור; "אינו האיש הנכון"
סינים מתגיירים צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

לקראת קידום מתווה הגיור: השר לשירותי דת מתן כהנא, החליט להדיח את ראש מערך הגיור שמונה על ידי הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, כך שהוא יסיים את כהונתו תוך כמה ימים.

כהנא נועד אתמול עם הרב משה ולר העומד בראשות מערך הגיור הממשלתי, ואחרי שבסיומו הבהיר לו ולר, כי יתנגד למתווה, כעמדת הרב לאו, הודיע כהנא על הדחתו.

"בשיח מכבד וענייני בינינו הובן כי לאור התנגדות הרב הראשי לתוכנית הגיור עליה אני שוקד, הרב ולר אינו האיש הנכון להוביל את מערך הגיור ליישון התוכנית שעל הפרק", כתב כהנא במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט.

על כן מבקש השר כהנא להדיח את הרב ולר מתפקידו, כך שלא להאריך את כהונתו מעבר לשני לחודש הבא, והרב ולר יסיים את תפקידו בעוד עשרה ימים.

בתגובה לדרישת פיטוריו של הרב ולר אמרו במרכז ליב"ה כי "ממשלת בנט - כהנא מחלקת את עם ישראל ומפלגת אותו עם מתווה הגיור. פיטוריו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר - הם המשך של הקו הדיקטטורי של הממשלה הנוכחית, על פיו, מי שלא מתיישר - מפוטר. למען אחדות עם ישראל, אומרים לא לרפורמת הגיור שתפלג את העם".

גיור מתן כהנא ראש מערך הגיור הגרד לאו חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד