ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
האיראנים הסירו את התואר

השגריר האיראני שמת מקורונה - מבוקש עם פרס של 15 מיליון דולר

שגריר איראן בתימן שמת מקורונה, והיה חלק ממשמרות המהפכה, היה מבוקש על ידי ארה"ב, עם פרס של 15 מיליון דולר למי שיביא מידע על מיקומו

השגריר האיראני שמת מקורונה - מבוקש עם פרס של 15 מיליון דולר
שגריר איראן בתימן חסן אירלו צילום: צילום רשתות חברתיות איראניות

השליח האיראני לתימן שמת ביום שלישי האחרון לאחר שפונה בדחיפות לטהראן עקב מצבו הבריאותי, חשוד כמפקד כוח קודס שעליו עם תג מחיר אמריקאי של 15 מיליון דולר על ראשו.

החשדות לגבי זהותו האמיתית של השגריר האיראני פורסמו בכלי תקשורת בארה"ב. לאחר שבהספד שלה, סוכנות הידיעות הרשמית (IRNA) האיראנית פרסמה כי "השגריר חסן אירלו "נודע גם כגנרל", אך מאוחר יותר בערב הסירה את ההתייחסות לכך מאתר האינטרנט שלה. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

הגנרל - השגריר היה דמות מסתורית שמעולם לא הוצגה בתמונות בתקשורת האיראנית. חסן אירלו שהיה שגריר איראן בתימן אצל המורדים החות'ים, מת ביום שלישי האחרון בגיל 63, יומיים לאחר החזרתו מתימן במטוס עיראקי בתיאום עם ערב הסעודית ששולטת על מרחב האווירי של תימן בשליטת החות'ים המזוהים עם איראן.

בטקס ההלוויה של אירלו ביום רביעי, סגן מפקד משמרות המהפכה עלי פאדאווי, כינה אותו כ"לוחם בחזית ההתנגדות" והאשים את ארה"ב ובעלות בריתה בעיכוב הפינוי של אירלו מצנעא תימן דבר שלטענת איראן הביא למותו.

אירלו מונה לשגריר איראן בבירת תימן שבשליטת החות'ים, צנעא, באוקטובר, שם הציג את תעודתו לשר החוץ החות'י הישאם שרף, אך כיצד הגיע לתימן למרות המצור נותר בגדר תעלומה.

ה'וול סטריט ג'ורנל' בדיווח בשבוע שעבר טען כי החות'ים ביקשו מטהרן לסלק את אירלו מתימן, אך הן איראן והן ההנהגה החות'ית הכחישו את הדיווח, והתעקשו כי השגריר סבל מקורונה ועליו לקבל טיפול רפואי באיראן.

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, אמר בציוץ ב-21 באוקטובר כי אירלו היה חבר משמרות המהפכה הקשורים לחיזבאללה שהוברח לתימן במסווה של שגריר במיליציה החות'ית.

איראן ארצות הברית קורונה תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד