א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אתגר צבאי משמעותי

חיזבאללה צבר 2,000 מל"טים כחלק מ"צבא המל"טים" של איראן

לפי דו"ח חדש של מכון המחקר 'עלמה', ארגון הטרור חיזבאללה, צבר במהלך 15 השנים האחרונות כ-2,000 כלי טיס בלתי מאוישים, בסיוע הספונסר האיראני שלו

חיזבאללה צבר 2,000 מל"טים כחלק מ"צבא המל"טים" של איראן
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

חיזבאללה קיבל כאלפיים מל"טים מתקדמים מאיראן, כמו גם סיוע בפיתוח וייצורם באופן עצמאי, כך על פי הדיווח של מכון המחקר 'עלמה'.

הארגון פרס מל"טים מאז שנות ה-90 בלבנון, וסוריה נגד ישראל. על פי ההערכות, לחיזבאללה היו פחות מ-50 מל"טים בשנת 2006 במלחמת לבנון השנייה, אך לאחר מכן הגדיל את הארסנל שלו ל-200 עד 2013. הארגון הצטייד בכ-800 מל"טים בשנת 2016, לפי הדו"ח. עכשיו יש לחיזבאללה כ-2000.

לחיזבאללה יש "ככל הנראה" דגמי מל"טים מתקדמים שנועדו לשבש תקיפות אוויריות, וכאלה שיכולים לשאת בין היתר טילים נגד טנקים. הארגון משתמש בנוסף בעשרות מל"טים, בעיקר מתוצרת סינית, לצילום וכן לנשיאה והטלת פצצות.

מאז שאיראן פיתחה את המל"ט הראשון שלה בשנת 1984, היא בנתה "צבא מל"טים" המסוגל להתפרס ברחבי המזרח התיכון, ולהרחיב משמעותית את טווח הפעולה המבצעי של המדינה, על פי הדו"ח. המל"טים מהווים איום מובהק על ישראל, שכן "נחיל מל"טים" עלול לתקוף מערכות הגנה אווירית בצפון הארץ או להשבית את נמל חיפה.

מעבר לחיזבאללה, מל"טים מתוצרת איראן נמצאים גם אצל מיליציות שיעיות בסוריה ובעיראק, ואצל המורדים החות'ים בתימן, אצל חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

"יכולות 'צבא המל"טים' של איראן בכלל ויכולות הייצור העצמאיות של שלוחותיה מהוות אתגר צבאי משמעותי, מרכזי ומטריד מאוד עבור ישראל", הזהיר הדו"ח.

חיזבאללה איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד