ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מגשר בין ימין לשמאל

גנץ בקריאה: "לצרף את החרדים לממשלה"

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, קיים שיחה עם מאות משתתפים, בה סיכם את השנה הלועזית, רוויית האתגרים הפוליטיים | בשיחה, קרא גנץ לצרף את החרדים לממשלה ואף בחר לעקוץ את אנשי 'יש עתיד'

גנץ בקריאה: "לצרף את החרדים לממשלה"
בני גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשיחת זום עם למעלה מ-700 משתתפים, לסיכום השנה הלועזית, קראו שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הסיעה ח"כ איתן גינזבורג לצרף את החרדים לממשלה. יצויין כי זאת לא הפעם הראשונה שדברים כאלו נשמעים מכיוונו של בני גנץ.

השר גנץ סיכם שנה לועזית עם פעילים במפלגתו, "ההישג של השנה הוא החלפת נתניהו והקמת ממשלה שעובדת עבור הציבור, לא בלי קשיים ולא בלי מתחים, אבל המערכת עובדת ויש שיתוף פעולה ושיח בריא. מבחינתי, כחול לבן בלמה את נתניהו, ובסוף הביאה להחלפתו".

"לצד זאת", תקף גנץ את חבריו לשעבר מיש עתיד, "הקמת הממשלה חשפה גם צביעות גדולה ביחס אלינו, למשל בנושא המוסד של ראש הממשלה החליפי. הרגשתי ששפכו את דמנו הפוליטי, וכעת האמת, שפשרות נדרשות יצאה לאור. הממשלה הזו למעשה מקיימת את מה שכחול לבן דגלה בו מהרגע הראשון – פשרות בין ימין לשמאל, למען ממשלה שפויה ומתפקדת שמובילה קו של אחדות. כחול לבן גם בממשלה הזו היא גשר בין הימים לשמאל".

גנץ הוסיף ויצא בקריאה לצרף את החרדים לממשלה, "הייתי שמח אם החרדים יהיו שותפים לממשלה, ובכך היא תייצג את כלל הקבוצות בחברה הישראלית", כאשר הוא מייצב את עצמו פוליטית כמפלגה הממלכתית שמגשרת בין הימין לשמאל בישראל.

במהלך הזום התייחס חבר הכנסת איתן גינזבורג להצעת החוק שהוא מבקש לקדם, חוק השיוויון עליה הטילו ב'ימינה' ווטו, לדבריו, "חשוב לנו לקדם את חוק יסוד השוויון שהצלחנו להעביר בטרומית בכנסת הקודמת. אני נפגש עם הסיעות השונות, רובן תומכות בזה, אנחנו מהמדינות היחידות במערב שאין בהן עיגון לערך השוויון בחוק, במיוחד אחרי שעוגן עיקרון הלאום. זו גם מחויבות שלנו לאחינו הדרוזים, ולכל חלק שמרגיש מיעוט, שלא פוגעים בזכויות הפרט".

בני גנץ חרדים איתן גינזבורג יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד