י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
ערוכים למלחמה

בצה"ל מסכמים את 2021: אויבי ישראל מורתעים

לפי בכירים בצה"ל, ניתן לסכם כי עם תום שנת 2021, בחסדי שמיים, ההרתעה הישראלית קיימת ובעוצמה רבה, במיוחד מול האיראנים. לראיה, למשל כאשר ישראל תוקפת בסוריה יעדים איראניים הם בוחרים להגיב מול בסיס אמריקני

בצה"ל מסכמים את 2021: אויבי ישראל מורתעים
כוחות צה"ל בגבול סוריה צילום: דוד כהן//פלאש 90

יוסי יהושוע פרשן צבאי ב'ידיעות אחרונות', מסכם את שנת 2021 בצה"ל, ואומר, כי "צה"ל הגדיל השנה בשליש את תקיפותיו בסוריה, ובעזה שורר שקט חסר תקדים. ביהודה ושומרון יש מיעוט הרוגים מטרור - שניים בלבד". עוד מציין יהושוע: כי על פי נתוני צה"ל, 70 אחוז מהזמן צירי הברחות הנשק סגורים - באוויר, ביבשה ובים. אבל גם כאן צריך לסייג - הנתון הזה לא אומר הרבה אם למשל בתוך ה-30 אחוז מצליח חיזבאללה להבריח טילים מדויקים או ערכות לדיוק הטילים.

בגזרת לבנון ההרתעה קיימת בצורה חזקה, בצה"ל מעריכים כי גם בסוף 2021 חיזבאללה מורתע ואינו רוצה מלחמה. בנוסף, מעריכים כי הארגון לא הצליח בתוכניתו להקים קו ייצור חרושתי-תעשייתי לייצור של רקטות מדויקות על אדמת לבנון.

יוסי יהושוע כותב עוד, כי בצה"ל מודאגים מאוד מפגיעה בחופש הפעולה של מטוסי חיל האוויר במרחב הלבנוני.

לגבי תקיפה באיראן, ועל רקע המשא ומתן המדשדש בנושא הגרעין, אומרים בכירים במטכ"ל כי כאשר הדרג המדיני יורה על כך, צה"ל יהיה מוכן לתקיפה באיראן. כוכבי לא התרגש מהביקורת שהופנתה כלפי האלוף תומר בר בעקבות הריאיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" ואמר כי הוא מוכן לתקוף את מתקני הגרעין של איראן. למעשה כוכבי חושב בדיוק כמוהו לגבי היכולת של צה"ל, ואומר זאת בדיונים הסגורים.

אחד הנושאים הכי חשובים הוא, סוגיית מעורבות ארה"ב בתקיפת מתקני הגרעין של איראן, הנושא הופך למשמעותי מאד, ויידרש לדעת האם הם משתפים פעולה, תומכים מהצד או מתנגדים לה. בצה"ל מעריכים כיום שהחימושים הכבדים שבידי חיל האוויר חודרים את מתקן העשרת האורניום בנתנז.

עיקר "כאב הראש" של צה"ל הוא תכנון המתקפה נגד המתקן להעשרת אורניום בפורדו, שנמצא בתוך הר ולכן החדירה אליו מורכבת בהרבה. עוד מעריכים בצה"ל כי ניתן היה לתקוף את מתקני הגרעין גם לפני עשור - אולם בעשור שחלף הצטיידו האיראנים בהרבה מערכות הגנה אווירית, לרבות מערכת ה-S-300 הרוסית.

הרמטכ"ל מכין את צה"ל לכמה "סטים" של אופציות תקיפה באיראן - רק נגד פרויקט הגרעין, או גם לתקיפת מערך הטילים או התשתיות באיראן.

צה"ל איראן חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד