ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
המאבק על הגיור

איווט ליברמן מאיים על הרב הראשי הגר"ד לאו: "סחיטה באיומים"

בעקבות המכתב ששיגר אמש הגר"ד לאו לראש הממשלה בו אמר כי יעצור את מערך הגיור בעקבות קידום המתווה שלדבריו "יגרום לפיצול של העם היהודי", משגר שר האוצר לרב לאו מכתב בו הוא מאיים כי יבקש לנקוט בהליכם נגדו | "התנהגות שאינה הולמת את כהונת הרב הראשי"

איווט ליברמן מאיים על הרב הראשי הגר"ד לאו: "סחיטה באיומים"
אביגדור ליברמן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

המכתב ששיגר אמש הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו לראש הממשלה בנט בו הביע תרעומת על הדחת ראש מערך הגיור, מעורר סערה פוליטית וכעת מצטרף לחגיגה שר האוצר אביגדור ליברמן שאינו מבין דבר בהלכה ומאיים כי יבקש לנקוט בצעדים נגד הרב דוד לאו.

האיום של הרב הראשי על ראש הממשלה

השר אביגדור ליברמן שיגר מכתב לרב הראשי בו הוא מבקש ממנו להסיר את האיום ששיגר לראש הממשלה כשהודיע כי ישתק את מערך הגיור במקרה שיוקדם מתווה הגיור. ליברמן מאיים על הרב לאו כי "במידה וימומשו האיומים, לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים המתחייבים מהתנהגות שאינה הולמת את כהונת הרב הראשי לישראל".

במכתבו ליברמן מודה כי "לא ראיתי את המכתב עצמו והאמור כאן בא בהנחה שעיקרי הדברים שפורסמו אכן נכונים". שר האוצר מגבה את מהלך הדחת ראש מערך הגיור הרב גלר ומבהיר כי "התניית המשך כהונתו של ראש מערך הגיור בהמשך החתימה על תעודות הגיור היא איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים".

ליברמן מוסיף ומאיים כי "אם אכן ימומש האיום המתואר והרב הראשי יימנע מלחתום על התעודות ובכך יעכב את השלמת הליכי הגיור - "עלול להגיע לכדי נקיטת הליכים לסיום כהונתו". ליברמן מוסיף וכותב בצורה בוטה, "לפיכך מתבקש הרב הראשי לישראל למלא את תפקידיו ואת הנובע מכהונתו הרמה בלא קשר לשאלת הארכת הכהונה או הפסקת הכהונה של ראש מערך הגיור. שאם לא כך לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים המתחייבים מהתנהגות שאינה הולמת את כהונת הרב הראשי לישראל".

במרכז ליב"ה הגיבו למכתב המחוצף של שר האוצר: "ממשלת בנט - כהנא ממשיכה לפלג את עם ישראל. הממשלה הזו איבדה לחלוטין את הקשר ליהדות ולמסורת. שריה מתחצפים בעזות לכבוד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ומהלכים אימים על כל מי שמסרב לפגוע בצביון היהודי של המדינה. בשביל שרידה פוליטית - בנט וכהנא קורעים את העם".

הרב לאו שיגר אמש מכתב לראש הממשלה, בו התייחס לטענות של השר לשירותי דת שהביא להדחת ראש מערך הגיור, בין הייתר טען השר כהנא כי ראש המערך מסרב לקדם את מתווה הגיור, שהוא כפוף לעמדת הרב הראשי שמתנגד למתווה. הרב לאו כותב לבנט, "זהו בדיוק תפקידו של ראש מערך הגיור - יישום הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. הליך הגיור הינו הליך הלכתי וחובתו של הרב ולר כראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות שנקבעו ע"י הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם".

במכתב מתריע הרב הראשי כי הדחתו של הרב גלר מתפקיד ראש מערך הגיור, "יפגע קשות בתפקוד מערך הגיור", כך הוא מזכיר כי "בימים אלו, הוא מוביל בהנחייתי, בין השאר, את הליך הגיור של בני מנשה, של יוצאי אתיופיה וכן הליך גיור של תלמידי בתי ספר ממלכתיים דתיים שעוברים זאת במסגרת לימודיהם״, שהוא תוקף את השר כהנא, ״לצערי צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו".

הרב לאו מוסיף ותוקף כי "מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי". לטענתו, "יישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי, שיאלץ להתמודד בעתיד עם השאלה הקשה "מי הוא יהודי", עם מי אפשר להתחתן ועם מי ח"ו לא, מצב נורא של שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת".

את המכתב חותם הרב לאו באיום מפורש כלפי ראש הממשלה, כי מאחר והפסקת כהונתו של ראש מערך הגיור תגרום לשיתוק המערך ואי יכולת לתת מענה למועמדים לגיור, ואז הסמכויות עוברות אליו. הוא מודיע "כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו", בכך יושתקו לגמרי כל ההליכים שנמצאים בשלבי גיור.

 

הגאון רבי דוד לאו אביגדור ליברמן מערך הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד