י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לפנות בוקר

הישג לאופוזיציה: הצליחה להפיל הצעת חוק

בתום ליל דיונים ארוך במשכן הכנסת, האופוזיציה רושמת ניצחון נוסף בכך שהצליחה להביא לתוצאת תיקו על הצעת חוק התכנית הכלכלית, ובכך להפילו | בעקבות הכישלון, בקואליציה נעלו את המליאה והביאו להפלתן של שתי הצעות נוספות

הישג לאופוזיציה: הצליחה להפיל הצעת חוק
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סמוך לשעה 4 לפנות בוקר רשמה האופוזיציה הישג, כשהצליחה להפיל הצעת חוק של הקואליציה שעלתה להצבעה בקריאה שלישית. ובשקט הביאה להישג של תיקו בהצבעה ובכך הצעת החוק עליה עמלו תקופה ארוכה נדחתה.

מדובר בהצעת חוק התכנית הכלכלית, המציעה להאריך בשנה את תוקפה של הוראת המעבר שנקבעה בחוק ההסדרים לשנים 2017, 2018, במסגרת תיקון חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות.

התיקון לחוק הפצת שידורים קבע כי ספקי תוכן שהם פלטפורמות להפצת שידורים ברשת האינטרנט יוכלו לקבל ללא תשלום את שידוריהם של ערוצי טלוויזיה מסוימים המופצים במערך "עידן פלוס".

במסגרת תיקון החוק ביקשו לקבוע הוראת מעבר שאמורה לפקוע ב-1 בינואר 2022 אשר קבעה כי בתקופת המעבר חלק מהגופים המשדרים במערך "עידן פלוס" - שהם ערוצי טלוויזיה רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי - רשאים לגבות תשלום מספקי תוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם נוסף על התשלום שמשולם לבעלי זכויות היוצרים והמשדרים, וזאת, בהתאם להסכמים שנחתמו לפני כניסתו לתוקף של התיקון.

באופוזיציה הביאו את חבר הכנסת גדי יברקן לכנסת למרות שלא חש בטוב, ואילצו את הקואליציה, לטענתם, אפילו להפר קיזוז של יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, אחרי שעה שלימה שניסו לגייס רוב הם כשלו והגיעו לתוצאה של תיקו 48, מה שלמעשה הפיל את ההצעה.

יצויין כי חברי כנסת בהם שרים הוקפצו באמצע הלילה למליאה, כך למשל חברת הכנסת שירלי פינטו, והשרים לפיד וגנץ שנאלצו למהר ולהגיע לכנסת. לפיד אף נהג בעצמו את הדרך לירושלים עד שלבסוף כאמור הפסידו בהצבעה.

בעקבות התבוסה, החליטו בקואליציה לנעול את המליאה ובכך הפילו בעצמם עוד שתי הצעות חוק בהוראות שעה שתוקפם יפוג מחר, וכך באם לא הובאו למליאה יאלצו להתחיל את ההליך מחדש, כך שלמעשה האופוזיציה הצליחה להפיל שלוש הצעות חוק שיגרמו כאב ראש לקואליציה.

אופוזיציה גדי יברקן הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד