י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
התמודדות כפולה

לראשונה בישראל: יולדת נדבקה בקורונה ובשפעת בו זמנית

לראשונה בישראל זוהתה יולדת בבית החולים כמאומתת לנגיף קורונה וכן לנגיף השפעת - שתי הבדיקות חזרו עם תוצאה חיובית | "היא אובחנה עם שפעת וקורונה ברגע שהגיעה. שתי הבדיקות חזרו חיוביות, גם לאחר שחזרנו על הבדיקה"

לראשונה בישראל: יולדת נדבקה בקורונה ובשפעת בו זמנית
מחלקת קורונה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בצל התפרצות הגל החמישי וחזרת נגיף השפעת לחיינו לאחר היעדרותו אשתקד, מתפרסם הבוקר (חמישי) על יולדת שלא התחסנה כלל ואובחנה לראשונה בבית החולים בילינסון כי נדבקה בנגיף הקורונה וכן בנגיף השפעת. 

המקרה הנ"ל המוגדר בשמו הרפואי כ-'פלורונה', התרחש כאמור בבילינסון שם התקבלו שתי תוצאות חיוביות שביצעה היולדת - לשפעת ולקורונה. למרבה המזל, האישה חשה בטוב וצפויה להשתחרר בהמשך היום. 

מנהל מחלקת הנשים בבית החולים בו שוהה היולדת, סיפר: "היא אובחנה עם שפעת וקורונה ברגע שהגיעה. שתי הבדיקות חזרו חיוביות, גם לאחר שחזרנו על הבדיקה".

לדבריו, "התחלואה היא אותה תחלואה ומדובר על מחלה ויראלית שגורמת לקושי בנשימה, כי שתי המחלות גורמות לקושי בדרכי הנשימה העליונות. ההתייחסות שלנו היא אותה התייחסות".

מנהל המחלקה הוסיף כי הוא מניח שיש עוד מקרים כאלו, "אך היא הראשונה שאובחנה בשני המקרים. גם השפעת היא מחלה מידבקת מאוד, ומאחר שהצוות הרפואי מחוסן כולו לקורונה ורובו לשפעת - זה בהחלט אתגר".

לסיום אמר כי "אנחנו בהחלט רואים תחלואה הולכת וגדלה של שתי המחלות".

קורונה בית חולים בילינסון בדיקת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד