ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
שוטרים נפצעו

פינוי קרוון בשומרון; המתנחלים מדווחים על פצועים

כוחות ביטחון נכנסו בשעות הבוקר לגבעת 'קומי אורי', שנמצאת בסמוך לישוב יצהר שבשומרון, ופינו קרוון חדש שהוצב במקום לקראת קליטת משפחה | המתנחלים מדווחים על פצועים מכדורי ספוג ועל השלכת רימונים | המשטרה: "הכוחות נתקלו בעשרות מתפרעים שזרקו אבנים לעבר הכוחות והרכבים"

פינוי קרוון בשומרון; המתנחלים מדווחים על פצועים
פינוי במאחז קומי אורי צילום: אלעזר ריגר

כוחות משטרה גדולים יחד עם פקחי המנהל האזרחי וכלים כבדים נכנסו הבוקר (שישי) למאחז שנמצא בסמוך ליצהר, ופינו קרוון שהוצב במקום.

הכוחות הגיעו לגבעת 'קומי אורי' שבשומרון על מנת להרוס קרוון, שהוצב לפני קליטת משפחה נוספת במאחז. המתנחלים מדווחים על ארבעה תושבים שנפצעו מכדורי ספוג, ושני ילדים שנפגעו משאיפת גז מדמיע כתוצאה מרימונים שהושלכו בין בתי התושבים ובסמוך לרכבים.

"קמפיין "אלימות המתנחלים", בעידודם של גנץ ובר לב, פועל את פעולתו, ויד השוטרים קלה על ההדק להכות ולירות", הם טוענים ותוקפים. "בחסות ממשלת בנט ושקד - דם המתיישבים נעשה הפקר".

בגבעה תקפו את הממשלה, וטענו שזו "להיטות" שלה "לבצע הרס בהתיישבות". לדבריהם, זה מראה "על אובדן דרך מוחלט. אל מול הבניה הערבית הלא חוקית שמשתוללת באין מפריע וצופה על בתי קומי אורי - בוחרת הממשלה להעלים עין ולטמון את ראשה בחול".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר: "מצער מאד שבזמן פיגוע דקירה בשומרון, במרחק רבע שעה משם ממשלת ישראל בוחרת לתת את התשובה לפיגוע, הרס של מבנה בגבעה ביצהר. לצערי הרב ממשלת ישראל פוגעת בהרתעה הביטחונית פעם אחר פעם".

"אני מזהיר ומתריע בחשש גדול מהמשך התנהלות זו של ממשלת ישראל, אשר מצד אחד מגיבה באוזלת יד אל מול הטרור ושולחיו מהרשות הפלסטינית ומהצד השני פועלת בצורה בוטה כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון", הוסיף דגן.

מהמשטרה נמסר: "מוקדם יותר היום כוחות הביטחון נכנסו לגבעת קומי אורי ליד יצהר לבצע פינוי של מבנה בשטח צבאי סגור. הכוחות נתקלו בעשרות מתפרעים שזרקו אבנים לעבר הכוחות והרכבים, חסמו את הצירים באמצעות הבערה של צמיגים ואף השליכו את הצמיגים הבוערים לעבר כוחות הביטחון".

"כתוצאה מזריקת האבנים התנפצה השמשה של המחפרון שהגיע לפינוי בנוסף נגרמו נזקים למספר כלי רכב של כוחות הביטחון. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן כתוצאה מההתפרעויות נפצעו שלושה, 2 לוחמי מג"ב ולוחם יס"מ באורח קל", הוסיפו.

 

יצהר גבעת קומי אורי פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד