כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יום השנה למותו

חמינאי משגר איום לטראמפ: "ישלם על הריגת סולימאני"

לרגל יום השנה השני לחיסולו של הרמטכ"ל האיראני קאסם סולימאני בשלהי תקופת ממשל טראמפ, המנהיג העליון חמינאי משגר איום לעבר הנשיא לשעבר ושותפיו לביצוע החיסול

חמינאי משגר איום לטראמפ: "ישלם על הריגת סולימאני"
חמינאי וטראמפ צילום: רויטרס

מנהיג איראן האייתוללה עלי חמינאי שיגר איום לעבר נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ואחרים על חלקם בחיסולו של רמטכ"ל משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בינואר 2020. חמינאי אמר כי הם "ישלמו על פשעיהם".

המנהיג העליון עלי חמינאי אמר כי "הגנרל של משמרות המהפכה יישאר בהיסטוריה כקדוש מעונה ואילו רוצחיו יישכחו". במהלך פגישה עם משפחתו של סולימאני ומשתפי הפעולה הקרובים של סולימאני ביום השנה השני לחיסולו, תיאר אותו חמינאי כ"קדוש מעונה" וסמל ל"התנגדות" באזור, והדגיש, "השהיד סולימאני מסוכן יותר לאויביו מאשר המפקד סולימאני".

חמינאי אמר, "טראמפ ואחרים כמוהו יישכחו ויאבדו בפח האשפה של ההיסטוריה, כמובן לאחר שישלמו על הפשעים שלהם בעולם".

איראן מתכוננת לערוך טקסים לרגל יום השנה השני לחיסולו של סולימאני, אירועים שיימשכו למשך עשרה ימים, לציון "מות הקדושים" של סולימאני. כזכור, הוא חוסל מפגיעת מל"ט אמריקאי ב-3 בינואר 2020, כשהגיע לבגדד.

סלימאני מילא תפקיד מרכזי במלחמת האזרחים בסוריה כמתאם המעורבות הצבאית של איראן, כולל שליחת עשרות אלפי כוחות סדירים ובלתי סדיר, להילחם במורדים שנלחמו נגד אסד.

גורמים רשמיים איראנים איימו בעבר בנקמה נגד פקידים אמריקאים וישראלים, שלפי דיווחים זרים היו מעורבים בתכנון, זמן קצר לאחר מותו בינואר 2020, אמר חמינאי כי האחראים לביצוע ההרג צריכים לשלם על מעשיהם.

קאסם סולימאני דונלד טראמפ האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד