כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צפו בתיעוד

בגדד: מאות רמסו דגלי ארה"ב וישראל בעצרת ליום השנה לחיסול סולימאני

המפגינים קוראים לכוחות האחרונים של ארה"ב לעזוב את עיראק; תומכי הפלגים השיעים המקבלים הוראות מאיראן הגיעו ממספר מחוזות עיראקים כדי להשתתף בהפגנה. תיעוד

בגדד: מאות רמסו דגלי ארה"ב וישראל בעצרת ליום השנה לחיסול סולימאני
העצרת בבגדד צילום: צילום רשתות חברתיות עיראקיות

רבבות בני אדם השתתפו בבגדאד באירוע לציון יום השנה השני למותם של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה לשעבר, קאסם סולימאני ואבו-מהדי אל-מוהנדס, בכיר המיליציות השיעיות בעיראק, שחוסלו ע"י ארה"ב בינואר 2020 בשדה התעופה בבגדאד.

מנהיג ארגון הגג של המיליציות הפרו-איראניות במדינה, פאלח אל-פיאד, כינה את חיסולם של השניים "פשע שבוצע נגד ריבונותה של עיראק והעם העיראקי". עוד אמר בדברים שנשא באירוע כי הארגון (אל-חשד אל-שעבי) דורש מממשלת עיראק לעשות את המוטל עליה ביישום הנסיגה ופינוי עיראק מהכוחות הזרים. זו סוגיה חשובה ובסיסית לבניית העתיד וליצירת הרמוניה בין מרכיבי העם העיראקי", אמר. כך דווח ב'כאן חדשות'.

ההמון בבגדד קרא לגרש את הכוחות האמריקנים שנותרו בעיראק במהלך ההפגנה, המפגינים קראו: "לא ניתן לכם להישאר בארץ הקדושה". דגלי ארצות הברית וישראל היו זרוקים על הקרקע בזמן שהמפגינים רמסו אותם בעיראק. כך דווח האתר Times of Israel.

האיומים בינתיים נשארו בגדר איומים, כזכור ביום השנה הראשון לחיסולו, הזהיר ראש מערכת המשפט דאז, אבראהים ראיסי, שהוא כיום נשיא איראן, כי אפילו טראמפ אינו "חסין מצדק, ורוצחיו של סולימאני לא יהיו בטוחים בשום מקום בעולם".

קאסם סולימאני איראן בגדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד