כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"עומס גבוה מאוד בבתי החולים"

התרחיש "האופטימי" של החוקרים: 20 אלף נדבקים ליום; כבר השבוע

כבר השבוע: 20 אלף מאומתים ליום - וצפי לעומס גבוה מאוד בבתי החולים בחציו השני של החודש, כך מעריכים הערב חוקרי האוניברסיטה העברית את התפשטות תחלואת ה'אומיקרון' בישראל 

התרחיש "האופטימי" של החוקרים: 20 אלף נדבקים ליום; כבר השבוע
'מחנה יהודה' בשגרת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל חציית ה-5000 מאומתים אמש, מפרסמים הערב (מוצאי שבת) חוקרי האוניברסיטה העברית - תחזית חשובה באשר להתפשטות, והתוצאות הצפויות של זן 'האומיקרון'. 

לדברי החוקרים, ההתפשטות המהירה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, כך שמספרי הנדבקים בתרחיש "האופטימי", יעברו בשבוע הקרוב את ה-20,000. החוקרים צופים כי המספרים ימשיכו לעלות בשבוע השני של החודש (ינואר).  

עוד צופים החוקרים הבכירים, כי מספר הנדבקים הגבוה יחד עם הסיכון המוערך לתחלואה קשה של מבוגרים עם חיסון שאינו בתוקף - צפוי ליצור עומס גבוה מאד בבתי החולים בחצי השני של החודש (ינואר).

מכיוון שעיקר הנדבקים צפויים להידבק בשבועיים הקרובים, "יש דחיפות גבוהה להשלמת החיסון בקרב האוכלוסייה שבסיכון", טענו החוקרים. כמו כן, הוסיפו לטעון חוקרי האוניברסיטה; מספר הנדבקים הגבוה מעלה את הצורך במיקוד המאמצים במיגון האוכלוסייה שבסיכון. 

לגבי הפער בין מקדם העלייה בתחלואה הקשה - למקדם העלייה במספרי הנדבקים, מסבירים החוקרים כי ייתכן שפער זה קשור בהמשך התפתחות גל הדלתא. 

קורונה אומיקרון האוניברסיטה העברית חולי קורונה בתי החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד