כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עבודות תחזוקה

רשות המיסים הקפיאה את האתר אך תגבה על איחורי תשלום

אזרחים רבים שניסו לבצע פעולות באתר רשות המיסים לקראת השנה החדשה נתקלו בהודעה שהבהירה להם כי האתר סגור עקב עבודות תחזוקה. האזרחים זועמים, כשבין היתר מורשת רשות המיסים לגבות תשלומי ריבית על איחור בתשלום  

רשות המיסים הקפיאה את האתר אך תגבה על איחורי תשלום
אילוסטרציה צילום: unsplash

אלפי אזרחים שביקשו לבצע פעולות כלשהם באתר רשות המיסים נתקלו בהודעה באתר שהבהירה - "בעקבות עבודות תחזוקה המערכת תהיה סגורה באופן זמני" ולפי בדיקת ynet המסר הזה יהיה נכון גם למחר, 2 בינואר. 

אזרחים שומרי חוק שביקשו למשל, לבקשת המעביד, להעביר טופס תיאום מס חדש, או מי שיבקש לשלם מס שנתי על שכר הדירה או חוב למס הכנסה, לא יוכלו לעשות זאת וייאלצו להמתין יומיים עד ל-3 בינואר כאשר כל עיכוב גורר ריבית והצמדה למדד, וזאת בנוסף לעומסים הקבועים שיוצרים הימים הראשונים של חודש ינואר - מהעמוסים ביותר במערכת הכלכלית והפיננסית בפעולות כספיות רבות.

"אנחנו מבינים שלמדינה לא בוער שישלמו לה מיסים, מה בוער לה שנשלם כשהיא מורשית לגבות ריבית כחוק על ימי איחור בתשלום?!" הגיב אזרח שומר חוק שכל מבוקשו היה לשלם כחוק את המס השנתי על שכר הדירה שקיבל בשנת 2021. "נתקלתי בהודעה, כי מתבצעות עבודות תחזוקה באתר ולכן הפעילות דווקא בימי תחילת השנה אינה אפשרית," מספר מ., דבר שעורר את זעמו כשתהה בקול: "הם לא יכלו ברשות המיסים לבצע את הפעילות הזאת לפני המועד הזה, באחד הלילות?"

ברשות המיסים הסבירו כי המערכות יורדות ביומיים הראשונים של השנה, כדי לבצע את ההתאמות הנדרשות לראשית שנת המס החדשה, 2022. לדברי אנשי הרשות, צריך לעשות עדכונים של שינויי חקיקה שנכנסים לתוקף ב-1 בינואר, והפעם יש רבים כאלה (לאחר שנתיים ללא תקציב מדינה מאושר). כמו כן יש עדכונים של סכומים בעקבות המדד (שפורסם, אגב, כבר ב-15 בדצמבר האחרון) ולכן כל המערכות לביצוע תשלומים הושבתו כעת.

 

 

רשות המיסים תקלה אתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד