כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"פחד בלב היוהרה"

ראש קהילה יהודית באיראן: "היהודים הם חיילי האייתוללה חמינאי"

נשיא הקהילה היהודית בעיר יזד באיראן התבטא בחריפות נגד ארה"ב וישראל. לרגל ציון יום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני, אמר: "הקהילה היהודית רואה עצמה מחויבת להמשיך את דרכו של סלימאני בהגנה על גבולותיה הטריטוריאליים של איראן"

ראש קהילה יהודית באיראן: "היהודים הם חיילי האייתוללה חמינאי"
חודאדאד גוהאריאן צילום: באדיבות המצלם

לרגל יום השנה השני לחיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה באיראן, מתקיימות עצרות רבות באיראן. גם יהודים מגיבים ולוקחים חלק בציון היום המיוחד, נציג היהודים בפרלמנט האיראני ד"ר הומאיון שמח, לקח חלק בעצרות, ונשיא הקהילה בעיר יזד אף התבטא בחריפות נגד ארה"ב וישראל.

חודאדאד גוהאריאן, נשיא הקהילה היהודית של מחוז יזד, שיבח את קאסם סולימאני, והצהיר כי "הדת ואפילו הלאום של העם באיראן, לא היו חשובים לסולימאני, סולימאני תמך ביזידים העיראקים נגד דאעש, וזה מראה שהשהיד סלימאני היה נגד כפייה, והיה תומך של המדוכאים ולא שם לב לדתם".

הוא המשיך: "הקדוש סולימאני היה אהוב על כל הדתות ושוחרי החירות, המשטר הציוני הוא למעשה מפלגה ואינו מייצג את היהודים".

בחלק אחר של דבריו, ציין גוהאריאן כי "השהיד סולימאני היה הגורם לפחד בלב היוהרה, יהירות ובראשה אמריקה רוצה שהאומות תמיד יזדקקו להם, הם נלחמים בטילים, בנשק גרעיני ואפילו חיסונים, והם חוששים מאמונתו של הקדוש סולימאני, שיכול היה לספק את היכולות הללו".

ראש הקהילה היהודית מסר כי "הקהילה היהודית רואה עצמה מחויבת להמשיך את דרכו של סלימאני בהגנה על גבולותיה הטריטוריאליים של איראן".

הוא אמר כי "למרות שיש בעיות כלכליות במדינה ואנשים לא מרוצים מהנושא הזה, הסיבה לבעיות הכלכליות הללו היא סנקציות, אבל בתחום ההגנה על איראן, לא מפקפקים לרגע ויעמדו מול האויב בכל הכוח".

הוא הוסיף: "יהודים החיים באיראן, כמו כל האנשים במדינה, ללא הבדל דת, הם חיילי האייתוללה חמינאי כמנהיג איראן ומקשיבים לפקודותיו, ובכל מקום שבו יהודים חיים באיראן, הם חשים כי הביטחון והעצמאות של איראן. נמצא בסכנה, זה לצד זה הם יגנו על גבולות איראן".

חודאדאד גוהריאן הוסיף: "היוהרה חשבה שעם מות הקדושים של סולימאני, אף אחד לא יעז להתעמת עם ארצות הברית, אבל מות הקדושים של סולימאני גרמה לנוער של המדינה הזו ואפילו לתושבי מדינות אחרות לעמוד נגד ארצות הברית עם יותר אומץ".

איראן קאסם סולימאני האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד