י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רגע לפני השריפה

יהודי זכה לקבורה יהודית במדבר ניו מקסיקו

לשליח חב"ד באלבוקרקי שבניו מקסיקו, נודע כי יהודי שנפטר נמצא בדרך לשריפת גופתו | בסיוע אחיו ולאחר עבודה מאומצת, הצליחו הרבנים להביאו לקבר ישראל באדמה המדברית בניו מקסיקו | הסיפור המלא

יהודי זכה לקבורה יהודית במדבר ניו מקסיקו
הקבורה צילום: אתר chabad.org

ערבים זה לזה: הרב חיים שמוקלר, שליח חב"ד באלבוקרקי שבניו מקסיקו קיבל טלפון מיהודי שאמר לו כי אחיו נמצא בחדר המתים בעיר אמרילו שבמדינת טקסס בארצות הברית, וכי הוא בדרך לשריפת גופתו, הרב ידע שעליו לפעול מהר כדי להגן על כבוד המת.

שמוקלר התקשר במהירות לאחיו, הרב ברי, שמתגורר בבלאס קרוסס, 45 דקות מגבול טקסס - מקסיקו, וכל זה כשהשעון מתקתק למועד שריפת הגופה. "האיש חשב שאולי נוכל לומר קדיש על אחיו", סיפר הרב ברי שמוקלר לאתר chabad.org, "הוא לא ציפה שבאמת נקבור אותו". אבל הרבנים החליטו על קבורה יהודית. הרב ברי התקשר לבית הלוויות באמרילו כדי להעביר את הגופה לכיוון טקסס, נסיעה של 5.5 שעות. לאחר מכן הוא יצא לנסיעה של 3 שעות לכיוון הגבול של טקסס.

הרב שמוקלר לקח איתו את פנחס סודאק, תלמיד ישיבה מלונדון, בירת אנגליה, ששהה באותם ימים בבית משפחת שמוקלר, ויחד הם יצאו לקחת את גופת הנפטר. הרב מציין שפעמים רבות הם בחרו במקום קבורה זה מאחר ושם אין צורך בארון, הוא נמצא בסביבה מדברית טבעית, והעלות נמוכה יותר. וכך המנוח הובא למנוחות בחלקה היהודית בבית העלמין.

"עשינו את הטהרה במקום, ניקינו את הגופה ועשינו את הטהרה על הרצפה המדברית", מספר הרב שמוקלר. "הלבשנו אותו, אמרנו את התפילות וקברנו אותו בתכריכים וטלית. הנהג התבונן בהשתאות ולקח את הטלפון שלי כדי לצלם".

קבורה מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד