י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כולל חיילים אמריקאים

המחבל שוחרר ע"י הטליבאן ורצח מעל 200 בני אדם

המחבל המתאבד שהרג כמעט 200 בני אדם מחוץ לשדה התעופה בקאבול, בהם 13 חיילים אמריקאים, שוחרר מהכלא על ידי הטליבאן מספר ימים לפני המתקפה הקטלנית

המחבל שוחרר ע"י הטליבאן ורצח מעל 200 בני אדם
כוחות אמריקאים בקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

ארבעה חודשים לאחר שמחבל מתאבד של דאעש הרג עשרות אנשים, כולל 13 חיילים אמריקאים, מחוץ לשדה התעופה בקאבול, אפגניסטן, פקידי מודיעין של ארה"ב חיברו פרופיל של המחבל.

המתקפה בשער של שדה התעופה אירעה במהלך הימים האחרונים המטורפים של הפינוי הגדול ביותר שנערך אי פעם על ידי הצבא האמריקני. זה היה אחד הפיגועים הקטלניים ביותר במלחמת 20 השנים באפגניסטן.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי המחבל המתאבד הוא עבדול רחמן אל-לוגארי. פקידים אמריקאים אמרו כי מדובר בסטודנט להנדסה לשעבר שהיה אחד מכמה אלפי חמושים ששוחררו משני בתי כלא בעלי אבטחה גבוהה, לאחר שהטליבאן השתלט על קאבול ב-15 באוגוסט האחרון. הטליבאן רוקן את בתי הכלא ללא הבחנה, ושחרר לא רק את הכלואים שלהם. אך גם לוחמים מארגון המדינה האסלאמית חוראסאן, שלוחת דאעש באפגניסטן והאויב של הטליבאן.

המחבל אל-לוגארי לא היה אלמוני לאמריקאים. בשנת 2017, ה-CIA דיווח לסוכני מודיעין הודיים שהוא מתכנן פיגוע התאבדות בניו דלהי, כך אמרו גורמים אמריקאים. השלטונות ההודיים סיכלו את המתקפה, והעבירו את אל-לוגארי לידי ה-CIA, ששלח אותו לאפגניסטן כדי לרצות עונש בכלא תחת שליטת אפגניסטן, הוא נשאר שם עד ששוחרר בתוך הכאוס לאחר נפילת קאבול.

11 ימים לאחר מכן, ב-26 באוגוסט בשעה 17:48 שעון מקומי, המחבל, לבוש אפוד נפץ במשקל 25 קילו מתחת לבגדיו, ניגש אל קבוצת חיילים אמריקאים שחיפשו את אלה שהיו אמורים להיכנס לנמל התעופה, הוא המתין עד שהיה אמור להיערך עליו חיפושים, ואז פוצץ את המטען, הוא הרג את עצמו וכמעט 200 נוספים.

מחבל מתאבד אפגניסטן טאליבן דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד