ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התגובה הישראלית

אחרי ירי הרקטות לגוש דן: חיל האוויר תקף הלילה ברצועה | תיעוד

מטוסי ומסוקי קרב תקפו במהלך הלילה מספר מטרות של ארגון חמאס ברצועה, בתגובה לירי הרקטות שנפלו בשבת בבוקר מול חופי גוש דן | במקביל, טנקים תקפו עמדות צבאיות של הארגון בגבול הרצועה | צה"ל: "חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה והוא נושא בהשלכות לפעולות"

אחרי ירי הרקטות לגוש דן: חיל האוויר תקף הלילה ברצועה | תיעוד
תקיפה בעזה צילום: פלאש 90

צה"ל תקף הלילה (מוצאי שבת) שורת מטרות טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי שתי הרקטות אתמול בבוקר לעבר גוש דן. הרקטות נפלו בים - אחת סמוך לחופי תל אביב והשניה באזור פלמחים. במהלך השבת קיימו בצבא הערכות מצב, כשבסיומן הוחלט להגיב על הירי.

דובר צה"ל מסר כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס.  בנוסף, טנקים תקפו עמדות צבאיות של ארגון חמאס בגבול רצועת עזה.

"היקף היעדים וסוג המטרות הותקפו בתגובה לירי הרקטות הבוקר מרצועת עזה לחופי הים התיכון, מערבית לגוש דן", נאמר בהודעת צה"ל, "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה והוא נושא בהשלכות לפעולות הטרור מהרצועה".

תקלה? שתי רקטות נפלו מול חופי תל אביב; בצה"ל בוחנים תגובה

כפי שדווח אמש, שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה, נפלו בעומק הים, מול חופי גוש דן. מצה"ל נמסר כי לא היה צורך להפעיל אזעקה, שכן הרקטות לא סיכנו אזרחים.  השיגורים התבצעו מעט לפני השעה 07:00 בבוקר וזמן קצר לאחר מכן החלו לדווח תושבים באזור גוש דן על פיצוץ שנשמע. במשטרה מיהרו להרגיע את הציבור המבוהל ומסרו כי לא היו נפגעים. "במשטרת ישראל התקבלו דיווחים על שמיעת פיצוץ בעומק הים מול חופי ת"א. לא דווח על נזק או נפגעים", נאמר בהודעת המשטרה.

בצבא, כאמור, עדכנו כי לא הופעלה אזעקה באזור גוש דן, זאת בהתאם למדיניות. מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר הבוקר זוהו שני שיגורים מרצועת עזה לים התיכון אשר נפלו מול חופי גוש דן". בצבא הוסיפו כי בהתאם למדיניות לא הופעלה התרעה ולא בוצעו יירוטים.

בארגוני הטרור ברצועה שיגרו אמש הודעה ולפיה הירי לא היה מתוכנן, וכי הרקטות שוגרו כתוצאה ממזג האוויר הסוער.

מוקדם יותר בשבוע שעבר פתח צלף פלסטיני באש לעבר עובדים ישראלים בגבול רצועת עזה. כתוצאה מהירי, נפצע אחד העובדים באורח קל. הפצוע, שנפגע מרגלו, פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה לירי, צה"ל תקף עמדות של ארגון חמאס. בעזה דיווחו כי שלושה בני אדם נפצעו.

האירוע החריג התרחש בין נחל עוז לעלומים. בהודעת משרד הביטחון נאמר כי מדובר בעובד של חברה אזרחית מטעם משרד הביטחון שביצע עבודות אחזקה במכשול הביטחוני סביב רצועת עזה. "הוא נפצע קל ברגלו, קיבל טיפול בשטח ויפונה בהמשך לבית החולים ברזילאי באשקלון", נמסר.

עזה צה"ל רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד