י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מסר ברור מאוד"

הפרשן הבכיר: חמאס חושש כי הפועלים הופכים למשת"פים

מה שמניע את חמאס בימים אלה הוא השאיפה להקלות. בניגוד אולי למצופה בישראל, בחמאס פחות מתלהבים ממהלך כמו הגדלת מספר הפועלים שיכולים להיכנס לעבוד בישראל – בין השאר, מפני שאנשי הארגון חושדים כי אותם פועלים הופכים בעקבות זאת למשתפי פעולה של השב"כ • פרשנות

הפרשן הבכיר: חמאס חושש כי הפועלים הופכים למשת"פים
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בישראל מעוניינים להמשיך את ההסדרה מול עזה, ועושים מאמצים לשמר אותה למרות הירי בשבת. בנוסף, ההערכות במטכ"ל הן כי גם חמאס רוצה להמשיך לנוע באותו מסלול של הסדרה. למעשה, ובהתאם לכך, מעריכים כי שתי התקריות בשבוע האחרון, הרקטות ששוגרו על גוש דן והירי בסמוך לגבול, הן בכלל איתות לאי שביעות הרצון של חמאס מקצב התקדמות הדיונים להסדרה, בעיקר מול המצרים, כך כותב הפרשן הצבאי הבכיר יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

עוד הוא כותב, כי חמאס עורך ניסויים רבים בשיגור רקטות לים, אך הניסויים הללו לא מגיעים אל שובר הגלים של תל אביב, ולא במקרה. מי שירה אותן הפעם, בבוקר של השנה החדשה, אולי כינה זאת "ניסוי", אך אין ספק כי הוא התכוון להעביר מסר ברור מאוד.

מנגד, מציין יוסי יהושוע, מה שמניע את חמאס בימים אלה הוא השאיפה להקלות. בניגוד אולי למצופה בישראל, בחמאס פחות מתלהבים ממהלך כמו הגדלת מספר הפועלים שיכולים להיכנס לעבוד בישראל, בין השאר, מפני שאנשי הארגון חושדים כי אותם פועלים הופכים בעקבות זאת למשתפי פעולה של השב"כ. אף על פי כן, במערכת הביטחון תומכים בהגדלת מכסת הפועלים מעבר למכסה הנוכחית, שעומדת על 10,000, מתוך הבנה כי מהלך כזה משפר את המצב הכלכלי ברצועה. כל פועל כזה מרוויח בישראל בין 6,000 ל-10,000 שקל בחודש, סכומי עתק בהשוואה למשכורות בעזה.

אל זאת יש להוסיף גם את אי שביעות הרצון של חמאס מההתקדמות של המהלכים לשיקום הרצועה, לצד המגעים להסדרה מול ישראל שלא מתקדמים. היו בארגון גם גורמים שהפכו את התסכול הזה לאולטימטום מפורש: האצת השיקום והמגעים עד סוף השנה, שבינתיים כבר חלפה, או שישראל תהיה זו שתשלם את המחיר.

מחסום עזה חמאס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד