י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גנץ וסער נחלקו

חוק הפיצויים למירון - נדחה; סער מתחייב: יבוא כהחלטת ממשלה

ועדת השרים לחקיקה דנה הבוקר בהצעת החוק של ח"כ יעקב אשר על מתן פיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון | השר גדעון סער דחה את ההצעה בשלושה חודשים: "לא צריך הצעת חוק, מספיקה החלטת ממשלה" | ח"כ אשר: "כל יום שעובר הוא סבל. אתמוך בחודש בלבד"

חוק הפיצויים למירון - נדחה; סער מתחייב: יבוא כהחלטת ממשלה
גדעון סער צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ועדת בשרים לענייני חקיקה דנה הבוקר (ראשון) בחוק הפיצויים לנפגעי 'אסון מירון' שהגיש חבר הכנסת יעקב אשר ועלה השבוע להצבעה בפעם השנייה אחרי שהכנסת דחתה את החוק לפני כשלושה חודשים מה שלמעשה מעיד כי שהממשלה מתעלמת ממצוקת המשפחות.

במהלך הדיון בוועדה הביעו נציגי כחול לבן תמיכה בהצעה של אשר, וביקשו לדחות את ההצעה בשבועיים בלבד כדי להגיע להבנות.

במהלך הדיון צייץ השר בני גנץ, "מדינת ישראל מחויבת לטפל במשפחות נפגעי אסון המירון ובנפגעים מהאירוע - הצעת החוק של יעקב אשר למתן פיצויים בדומה למה שנעשה באסונות אחרים באה לעשות צדק. נקדם אותה במתווה שיסוכם עם משרד האוצר והמשפטים".

שר המשפטים גדעון סער התנגד להצעת שרי כחול לבן לדחייה של שבועיים וביקש דחייה של שלושה חודשים, ולבסוף כך הצביעו שרי הוועדה שהתחייבו פעם נוספת להביא מתווה פיצויים מסוכם על הממשלה.

השר גדעון סער אמר בדיון "הצעתי בשבוע שעבר לשר האוצר הצעה למתווה פיצוי. בהצעתי אני מבקש להביא זאת כהחלטת ממשלה ולא כחקיקה", לדבריו, "דחיית החוק בשלושה חודשים היא לצורך בחינת המתווה שהצעתי לשר האוצר".

נזכור כי חוק הפיצויים עמד על סדר היום עוד בטרם הוקמה הממשלה, זאת כאשר בממשלה התחייבו לדאוג למשפחות הנפגעים מירון אך בפועל דוחים את הטיפול בסאגת הפיצויים, זו הפעם השלישית, כאשר בדיון הקודם בכנסת התחייבו מטעם הממשלה להביא מתווה שטרם עלה לדיון.

ח"כ יעקב אשר על החלטת ועדת השרים על הצע"ח לפיצוי כלכלי למשפחות הרוגי ופצועי אסון מירון: הסיוע הכלכלי למשפחות הרוגי ופצועי אסון מירון היה צריך להינתן מזמן, כל יום שעובר הוא עוד סבל וקושי למשפחות שממתינות כבר מעל 8 חודשים ולא קיבלו עדיין כל סיוע.

אם במקום אישור החוק שהגשתי תובא החלטת ממשלה שתעניק את הסיוע הנדרש - אתמוך בה, אך אין צורך ביותר משבועיים שלושה כדי להביא החלטה שכזו, כפי שאמרו שר הבטחון גנץ ושרים נוספים שתמכו בהצעת החוק שהגשתי ועל כך אני מודה להם.

בשיחה עם שר המשפטים גדעון סער, הבהיר לי כי יבחן את קיצור ההליכים כדי להביא את ההחלטה הממשלתית באופן המהיר והטוב ביותר. הסכמתי להמתין עד חודש ימים עם העלאת החוק במליאה כדי לאפשר לממשלה לקדם מתווה פיצויים מהיר.

גדעון סער בני גנץ אסון מירון תשפ"א פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד