י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל חוסר תקצוב

הילולת הבאבא סאלי שוב בסכנת ביטול; ההכרעה בידי הממשלה

הילולת הבאבא סאלי נתונה שוב בסכנת קיום: אחרי שבשבועות האחרונים 'בחדרי חרדים' הוביל מאבק למנוע את סגירת מתחם הקבר והגעת המוני המתפללים לציון ביום ההילולה, כעת מתברר כי קיום האירוע עדיין מוטל בספק כשההכרעה נמצאת בידי הממשלה | פרסום ראשון

הילולת הבאבא סאלי שוב בסכנת ביטול; ההכרעה בידי הממשלה
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוב הילולת הבאבא סאלי בסכנה: ארבעה ימים בלבד לאירועי הילולת הבאבא סאלי והאירוע שוב מוטל בספק אם יתקיים. הפעם ההכרעה בידי הממשלה שעדיין מסרבת להעביר את התקצוב המלא שיענה על דרישות הבטיחות הנדרשים ברקע האסון במירון.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הממשלה והיועמ"ש העלו דרישות להעלות את רף הבטיחות בהילולה, בזמן שמאידך הם קיצצו את התקציב מה שמאיים על קיום ההילולה המסורתית.

בגלל חוסר בתקציב: הילולת הבבא סאלי בסכנת ביטול

יוסר הצו שאסר את הילולת הבאבא סאלי

ביטול הילולת הבאבא סאלי: התהייה הנוקבת של הגר"י יוסף • צפו

בשבוע שעבר מפקד מרחב הנגב תת ניצב נחשון נגלר חתם על צו האוסר על קיום האירוע, אלא ששעות לאחר מכן ובעקבות לחץ תקשורתי כאן ב'בחדרי חרדים', הודיעו במשטרה כי הם חזרו בהם והושג מתווה שיאפשר את קיום ההילולה.

כעת, למרות שמארגני האירוע כבר החלו בהכנות לקראת הגעת ההמונים לנתיבות, ההכנות הופסקו וקיום האירוע לוט בערפל, בזמן ששוב בעיות תקצוב מהממשלה מאיימות על קיום אירוע, בין היתר בשל קושי משפטי המחייבת למנות גורם ממשלתי שיהיה אחראי על האירוע. "אשר יהיה אחראי על ארגון וניהול האירוע", כפי נקבע.

הבוקר (ראשון) שיגר ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, מכתב למזכיר המשלה בו הוא מתריע למנוע את קיום ההילולה שעלותו מסתכמת בחמש מיליון שקל, לטענת זוהר "לא הועמד לרשותנו מלוא התקציב הדרוש כדי לממן את כל דרישות הבטיחות". זוהר מאיים בפנייתו למזכיר הממשלה כי "במצב דברים זה, הנני להודיעך כי אם לא יועבר מלוא התקציב לא ניתן יהיה לעמוד בדרישות הבטיחות עד למועד שקבעה משטרת ישראל ולא ניתן יהיה לקיים את האירוע במועדו".

באבא סאלי נתיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד